Nu börjar vi

2012-01-02 – 18.14 – Måndag

Så var det dags för ett nytt år. Tvåtusenelva var inte mycket att hänga i granen, känner jag. En lång jobbig transportsträcka till nästa utmaning. Ändock är transportsträckor nästan de jobbigaste utmaningarna, eftersom de bara går och går utan att komma fram till något. Typ.

 

Jag blev teaterpedagog, dvs. jag kan ta ut min examen (vilket skall göras inom kort). Jag flyttade från fina Örebro till härliga Göteborg. Jag fick äntligen bo ihop med min katt igen, även om det bara var för en kort stund :( Men jag blev också kattägare på nytt. Jag blev antagen till teaterlärarprogrammet på GU – dock vet jag fortfarande inte om och när och vad jag ska plugga. Jag hoppade mellan en massa jobb och projekt (okej, inte en massa, men några i alla fall). Genom de jobben och projekten blev jag på nytt påmind om varför jag har valt att bli pedagog (slash lärare) och inte försäljare eller något annat tråkigt, typ forskare eller varvsarbetare :P Ja, jag blev ju faktiskt sambo också.

 

*Handla och äta mat (Kim lagar)*

 

I år ska jag inte hålla mig med några nyårslöften. De senaste åren har det varit att gå ner i vikt och träna och allt sånt där, typ, hälsosamt. Men i år struntar jag i löftena, eftersom jag ändå inte kan hålla dem. Istället ska jag ha nyårs-mål-att-sträva-mot. Så där pedagogiskt och bra :D

 

–        Spendera mindre tid vid datorn och tvn

–        Läsa mer

–        Bli bättre på att motionera

–        Äta mer hälsosamt

–        Umgås mer med folk

–        Lära mig spela gitarr

–        Fortsätta med japanskan och bli klar med steg tre

–        Skriva klart min uppsats

–        Skriva om mitt kapitel till teaterboken

–        Spara ihop pengar till att resa för

–        Inreda min lägenhet på ett sätt som jag trivs med

–        Bli en friare människa (vad det nu innebär :D)

 

Förutom det, så ser jag fram emot tre saker under året som följer:

–        Rammstein i Stockholm i februari

–        Kim och jag fyller och firar 50 år

–        … ha! Det skulle ni bra gärna vilja veta va?!

–        Hur det blir med min utbildning (och så väntar alla med spänning om när jag ska lära mig räkna :P)

20:25 Ouif uyff!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0