Förkyld föreläsning

2012-02-26 – 21.12 – Söndag

Jisses, vad tråkig min vecka har varit. Jag har seriöst inte gjort någonting. Eller jo, jag har hostat så jag trott att lungorna skulle hoppa ut ur munnen på mig. Och irriterat mig på att jag har lock för båda öronen som inte vill ge med sig. Eller så är de vaxproppar som inte vill spolas bort, för det har jag också försökt med. Det känns bara som om det gör saken värre. Och eftersom det är i båda öronen hör jag typ ingenting och kan inte heller skölja båda öronen samtidigt. Det har dessutom satt sig på mitt balanssinne, så jag känner mig lätt yr större delen av tiden. Kändes helt fantastiskt när jag vaknade vid tretiden häromnatten av att jag inte förstod vad som hände, hostade som en dåre och fick munnen full av slem. Så när jag skulle springa ut i köket vinglade jag omkring som om jag var riktigt full. Väldigt otäck känsla. Om det inte går över, eller ens blir lite bättre i natt, så går jag till läkaren imorgon och ser vad dom har att säga, både om öronen och hostan >_<;

 

Ja, just det ja, igår höll jag i min allra första, professionella föreläsning. Det var jättepirrigt! Blev uppringd för ett par veckor sedan av en vän som arbetar med unga ledare och undrade om jag kunde tänka mig att prata inför dessa unga ledare om att prata inför folk. Först blev jag ställd och tänkte ”oj, kan jag verkligen göra det här?” sen tänkte jag ”ja, det kan jag, jag är ju faktiskt utbildad till just sånt här!” :D Så jag har förberett mig lite smått sedan dess, och nu under veckan har jag planerat en hel del. Dock var fredagen ändå nervig. Skulle min planering verkligen räcka till 90 minuter? Hur många skulle deltagarna vara? Vilken ålderskategori? Kommer de ställa frågor, vad gör jag om de inte ställer några frågor? Men när jag väl åkte iväg kände jag mig rätt säker på min sak. Och väldigt glad över att Kim gav mig en spark i baken :)

 

Helt ärligt gick det väldigt bra, om jag får säga det själv. De var fler än jag hade väntat mig, men i och för sig hade jag inte fått någon siffra på hur många de skulle vara, så att jag gissade på tio och fick runt tjugo kändes ändå ganska bra. De ställde inga frågor, vilket gjorde att jag frågade mig själv om de verkligen lyssnade och om de fattade vad jag babblade på om. Men de tittade på mig och de flesta hade en intresserad min, så jag får väl hoppas att de tyckte det var något sånär intressant :P Det var några där som jag träffat tidigare, och enligt dem var det en bra föreläsning, så det får väl stå för hela gruppen :P Och min planering räckte ganska precis till 90 minuter :D Älskar att jag har förmågan att improvisera och kasta runt i min planering ^_^ Kom till och med på en massa saker under tiden som jag pratade som jag inte alls hade tänkt ta upp, men som i stunden var viktiga att berätta.

21:45 Nä, nu snurrar det för mycket. God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0