Snart är det dags igen

2011-10-10 – 17.49 – Måndag

Som om inte jag har varit nog med sjuk >_<; Var sjuk hela förrförra veckan och halva förra veckan. Halsfluss. Blä. Men det gick över med rätt medicin (dvs inte panodil eller ipren utan kåvepenin :P). Men hur länge varade det? Nä, just det. Inte särskilt länge alls. Nu är jag förkyld. Igen. Hostar, snuvar, nyser och fryser. Men jag tror inte jag har feber. Bara ont i kroppen. Inte party alls, om jag ska vara helt ärlig.

 

På tal om party så fyller jag år på söndag! :D Det kommer firas på lite olika sätt. Trevligt kommer det bli i alla fall :) Så, för att underlätta för mina gäster och mig själv, så ska jag nu göra om en sak som jag gjorde för några år sedan, dvs. lägga upp min önskelista här:

 

- Presentkort på Ikea, H&M, Kappahl, Lindex, Bokia – typ varhelst det kan vara bra att ha ett presentkort :P

- Micro

- Verktygslåda

- Spel av alla dess slag (kortspel, brädspel, rollspel, tv-spel osv.)

- Piercingsmycken (helst hela ringar, både silvriga och svarta, och vad det gäller tjocklek så använder jag främst 1,6mm, 3mm, 4-5mm och 8-10mm)

- Bidrag till en resa till Japan

- Massage av en professionell massör

- Kattleksaker :)

- George R. R. Martins serie A Song of Ice And Fire

- J. K. Rowlings serie Harry Potter (inbunden, på engelska, vuxenutgåvan [dvs. den som har mörkare motiv på framsidan, för den är snyggast :P] har redan Deathly Hollows)

- Robert Jordans serie Sagan om Drakens återkomst (pocket, har inte Knivarnas väg, Järnets tid, Vinterns hjärta, De nio månarnas dotter, Dunklets korsväg, De dödas stad, Tar Valons Fånge, Fällan, The Gathering Storm, Towers of Midnight, A Memory of Light, The World of Robert Jordan's the Wheel of Time, New Spring)

- Astrid Lindgrens böcker (förutom Ronja Rövardotter och Mio min Mio, gärna de med röda ryggar)

 

- Teaterlitteratur (eller för den som vill, så kan man få bjuda mig på en teaterföreställning :D)

* Kemecsi – Skådespelarens skapande process enligt Stanislavskijmetoden

* Aspelin – Teaterarbete: texter för teori och praxis

* Göthe – Lysande Eländen

* Marowitz – Directing the Action

* Rasmusson & Erberth – Undervisa i pedagogiskt drama

* Byréus – Du har huvudrollen i ditt liv

* Världsdramatik 1-4

* Sjöström – Skådespelare i handling

* Grünbaum – DRACON i skolan. Drama, konflikthantering och medling

* Helander – Barndramatik och barndomsdiskurser

* Kleberg – Teatern som handling: sovjetisk avantgarde-estetik 1917-27

* Thomson – The Cambridge Companion to Brecht

* Bark – Dramat I din föreställning: från Aischylos till Weiss

* Brook – The empty space: a book about the theatre

* Spolin – Theatre games for rehearsal. A director’s Handbook

* Sandström – Grundläggande ljusteknik

* Grimas sminkbok

* Krukmakaren i Delfi: om konsten att marknadsföra kultur: en handbok

* texter av Dario Fo

* texter av Molière

* texter av Shakespeare

 

Såatte ja… jag trodde inte att jag skulle få en så lång lista, men… De där teaterböckerna kanske är enklast om jag själv skaffar mig, men skulle ni springa på dem någonstans för en billig penning så skulle jag bli överlycklig ^_^ Oh, ja, skulle ni trilla över någon fin sagosamling så säger jag inte nej till det heller. Sagor är fantastiska och jag vill bygga upp ett litet sagoarkiv :)

18:38 Det tar en stund att skriva en sån här lista :P


Kommentarer
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

Du kan få lite kåvepenin om du vill. för det har jag hemma.

2011-10-15 @ 18:14:11
URL: http://tjelsi.com
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

TACK FÖR FESTEN! :D Det var jättekul! ^_____^

2011-10-16 @ 11:46:01
URL: http://tjelsi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0