Efter födelsedagen

2011-10-20 – 18.17 – Torsdag

Nu har jag jobbat i nästan en hel månad på mitt nya jobb. Det känns väldigt kort, men det kan ju bero på att jag inte har jobbat varje dag heller. Samtidigt känns som om det var väldigt längesedan jag slutade på mitt gamla jobb. Men tiden går väldigt fort när man har roligt, och jag måste verkligen säga att det var helt fantastiskt bra att byta jobb. Förutom den där lilla löneökningen, så jobbar jag med något jag tycker om och jag får möjligheten att variera min arbetsplats och mina arbetsuppgifter. Visst, det är lite stressande att inte från vecka till vecka, och från dag till dag, veta var jag kommer vara eller vilka mina arbetstider är, men samtidigt har jag fått så fruktansvärt bra kritik och respons att det inte gör mig något.

 

Det bästa är att när man jobbar som vikarie kan man dessutom gissa sig till att man får jobba ett par dagar på samma ställe. Så hittills har jag faktiskt inte varit på så många ställen, men trivts väldigt bra på dem jag har besökt. Den här veckan har jag faktiskt bara varit på ett ställe, och de har varit jättenöjda med mig. De fick nästan bråka med ett annat ställe för att få mig imorgon också :)

 

Ibland är man så där lagom kreativ

 

Förutom det hade jag en väldigt trevlig födelsedag. Och firandet var också jättehärligt :) Familjen fick komma på öppet hus och senare på kvällen kom ett gäng polare över.

 

*samtals- och matpaus*

 

Som sagt, helgen var helt fantastisk. Fick fina presenter och imorgon ska jag få en till, av Alv :) Och i februari ska jag åka till Stockholmland, tänkte jag. Eller, det tänkte Lisa, Hannes och Kim, för de gav mig en Rammstein-biljett! :D Måste bara ta och lyssna igenom deras senaste skiva. Har varit dålig på att lyssna på musik alls det senaste. Det blir så ibland (vilket för övrigt är mitt mantra på jobbet :P).

21:02 Nä, nu ska jag duscha och sova.


Kommentarer
Postat av: mamma

Härligt att läsa ett lite mer positivt inlägg från dig! Det märks att saker och ting börjar gå åt rätt håll så att säga, såväl i arbetslivet som i ditt privatliv. Gôtt!

Kram // mamma

2011-10-21 @ 05:26:28
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

sv Vi hade jättekul! Tack ^_^

Får pengar den 27e så då ska jag köpa dig något tjusigt!

2011-10-21 @ 14:31:03
URL: http://tjelsi.com
Postat av: Eriiza

Ja, det är ju så, ens vikt är aldrig "bra nog".

Och när man väl nått vikten man ville, så tycker man fortfarande att man ser ut som ett tält, så några fler kg måste bort, för att "fettet väller över"...

2011-10-21 @ 14:38:41
URL: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Linnéa

Nar du ändå sticker till Stockholm tycker jag du tar en sväng förbi Uppsala också, när du ändå är här uppe och snurrar ;)

2011-10-23 @ 17:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0