Stormsommar

2011-06-14 – 22.57 – Tisdag

Då har jag börjat komma i ordning i lägenheten då. Måste få upp lite hyllor och så – det ser inte så inbjudande att ha fyra bananlådor staplade ovanpå varandra, fulla med böcker. Sen har jag en massa andra lådor fulla med annan bråte också. Måste göra något åt bordet och köksstolarna också, typ kasta ut dem eller något… Tack till John, Linnéa, mamma, Maria, Kim, Lisa, Bäta, Robin och Kaj för att ni hjälpte till i lördags!

 

Sista natten i Örebrolandet

 

I söndags ringde Bäta och undrade om jag ville tjäna lite pengar, till dess att jag har hittat något bättre att göra om dagarna. Så nu är jag hundpromenerare. Fick första ”utbetalningen” igår, i form av ett busskort, så då slapp jag lägga ut halva min skattåterbäring på månadskort (jepp, trodde att jag bara skulle få 300kr typ, men fick mer än det dubbla! Woho!). Sen åkte jag och Kim till Teater Aftonstjärnan och mötte upp pappa, för att närvara på Vier Brillens skivsläppsfest ^^ Riktigt roligt faktiskt. Kim vann en av skämt-tävlingarna och fick en LP med Svenne och Lotta, som han sedan gav till mig.

 

Idag gick jag en lite längre promenad med Charlie, gick till Stadsbiblioteket och skrev ut en kopia på mitt hyreskontrakt för att skicka till Försäkringskassan så de vet att jag har flyttat och inte bara luras när jag vill ha bostadsbidrag för en ny lägenhet. Därefter åkte jag förbi affären och handlade. Det var riktigt läskigt faktiskt. Jag äter ju bara för en numera o_O Eller, jag ska handla för en, men jag tror jag äter för en halv. Senast jag tittade hade jag tappat en tiondel av mitt forna jag. Det känns rätt skönt faktiskt ^^ Dock behöver jag nu investera i ett skärp, eftersom alla byxor jag har införskaffat mig själv de senaste två-tre åren är alldeles för stora. Men jag kan nu komma i byxor, och stänga dem (!), som jag inte ens fått över höfterna! :D Så byxor lider jag ingen brist på. Bara förmågan att hålla dem uppe ^^;

 

Månen var halv, fast delad åt fel håll o_O

 

Nu har jag spelat Super Smash Bros Brawl så pass att jag har fått en blåsa på ett finger man knappt använder för att styra kontrollerna :D Lyckades inte riktigt stänga frysen förut heller, så det började tjuta i mitt lilla kök. Men det slutade när jag tryckte på en knapp o_O Och ute blåser det som om det vore höst. Får hoppas att vädret klarnar snart, så jag verkligen får njuta av min nya utsikt ^_^ Grannarna är förövrigt jättetrevliga. Imorgon bär det av på födelsedagsmiddag och på torsdag sticker jag och Kim till Småland för en till födelsedagsfest.

23:51 Där är en som pratar engelska flytande


Kommentarer
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

Tack för gratulationen på min födelsedag :)

2011-06-28 @ 19:12:45
URL: http://tjelsi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0