33e November

2011-12-03 – 18.53 – Torsdag

(Ang. rubriken; Kim menar att det är november till dess den första snön faller :P) Årets önskelista blir väl en fortsättning på det jag önskade mig till min födelsedag, med några ändringar, så jag gör en uppdatering;

 

Presentkort på Ikea, H&M, Kappahl, Lindex, Bokia – typ varhelst det kan vara bra att ha ett presentkort :P

- Verktygslåda

- Spel av alla dess slag (kortspel, brädspel, rollspel, tv-spel osv.)

- Piercingsmycken (helst hela ringar, både silvriga och svarta, och vad det gäller tjocklek så använder jag främst 1,6mm, 3mm, 4-5mm och 8-10mm)

- Strykjärn

- Strykbräda (eller som jag ett tag sa ”strykjärnsbräda” :p)

- Elvisp

- kalsonger (jag föredrar killkalsonger, storlek M/L med lutning mot M)

- Bidrag till en resa till Japan

- Massage av en professionell massör

- Kattleksaker :) (om man vill får man gärna ge dem till Gollum direkt istället för till mig)

- George R. R. Martins serie A Song of Ice And Fire

- J. K. Rowlings serie Harry Potter (inbunden, på engelska, vuxenutgåvan [dvs. den som har mörkare motiv på framsidan, för den är snyggast :P] har redan Deathly Hollows)

- Dessa böcker av Robert Jordans Knivarnas väg, Järnets tid, Vinterns hjärta, De nio månarnas dotter, Dunklets korsväg, De dödas stad, Tar Valons Fånge, Fällan, The Gathering Storm, Towers of Midnight, A Memory of Light, The World of Robert Jordan's the Wheel of Time, New Spring

- Astrid Lindgrens böcker (förutom Ronja Rövardotter och Mio min Mio, gärna de med röda ryggar)

 

- Teaterlitteratur (eller för den som vill, så kan man få bjuda mig på en teaterföreställning ^^ Typ Påklädaren och Bibeln på Stadsteatern, West Side Story på GöteborgsOperan, Kung Lear med 1 2 3 Schtunk på Lorensbergsteatern eller Processen på Backateatern)

* pjäser och texter av Dario Fo

* pjäser och texter av Molière

* pjäser och texter av Shakespeare

* pjäser och texter av Brecht

* Ferenc Kemecsi – Skådespelarens skapande process enligt Stanislavskijmetoden

* Kurt Aspelin – Teaterarbete: texter för teori och praxis

* Staffan Göthe – Lysande Eländen

* Charles Marowitz – Directing the Action

* Viveka Rasmusson & Bodil Erberth – Undervisa i pedagogiskt drama

* Katrin Byréus – Du har huvudrollen i ditt liv

* Världsdramatik 1-4

* Kent Sjöström – Skådespelare i handling

* Anita Grünbaum – DRACON i skolan. Drama, konflikthantering och medling

* Karin Helander – Barndramatik och barndomsdiskurser

* Lars Kleberg – Teatern som handling: sovjetisk avantgarde-estetik 1917-27

* Red Peter Thomson and Glendyr Sacks – The Cambridge Companion to Brecht

* Richard Bark – Dramat i din föreställning: från Aischylos till Weiss

* Peter Brook – The empty space: a book about the theatre

* Viola Spolin – Theatre games for rehearsal. A director’s Handbook

* Ulf Sandström & Björn Asplind – Grundläggande ljusteknik

* Grimas sminkbok

* Krukmakaren i Delfi: om konsten att marknadsföra kultur: en handbok

19:10 I don’t feel my conscious, I’m unconscious!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0