Vecka 31

2011-08-04 – 12.20 – Torsdag

Jag har varit på två arbetsintervjuer nu. Skickat in typ hundra miljoner ansökningar till alla möjliga olika ställen, allt från skolor och kulturinstanser till Coop. På söndag ska jag på utbildning på mitt gamla jobb, det jag hade förra sommaren. Mailade dem, de ringde mig och frågade varför jag ville komma tillbaka. Jag sa att jag tyckte det var en trevlig arbetsplats och jag kunde jobbet. De ville att jag skulle komma på intervju nästa vecka. Sen ringde de igen och sa att mina gamla coacher hade sagt att de ville ha mig på ett nytt projekt, så därför ska jag få komma in redan på söndag. Det känns rätt gött faktiskt. Hade hoppats på att bli inringd av ett av de andra ställena som kan erbjuda mig lite vikariat här och där, men än har det inte hänt något. Har varit med ut på fält med det andra jobbet, men det verkar väldigt skumt. Å andra sidan är jag inte i position att kunna tacka nej till jobb…

 

Plz 2 hire me?

 

I går kom Linnéa hit och hälsade på. Hon hade med sig en katt, som jag eventuellt ska få ta över från hennes vän. De tidigare ägarna hade tydligen hotat med att avliva katten, som det inte är några uppenbara fel på (mer än att hans svans är krokig, men vad gör väl det? ^^). Så nu bor han här med mig och Akuma. Gollum heter han för övrigt :D Han och Akuma gjorde natten svår för mig, eftersom Akuma reagerar på saker han tycker är otrevliga genom att kissa på mig. Eller i alla fall i min säng. Gollum däremot verkar förstå att Akuma är äldre och låter honom vara, vilket jag är glad för. Jag har ingen lust att bli biten igen, det räcker med de ärr jag redan har :D Men förhoppningsvis kanske de kan bli vänner, och på så vis också göra Akuma lite mer aktiv.

 

I torsdags, för en vecka sedan, överlevde jag Atmos Fear på Liseberg. Pappa lånade mig lite pengar så jag fick träffat några gamla norska vänner. Det blev en väldigt bra uppdelning måste jag säga. De vuxna och småbarnen kunde lugnt gå omkring och åka vad de ville, medan jag och den äldre tjejen sprang runt och rååkte alla möjliga härliga attraktioner. Förutom Atmos Fear provade vi oss på Uppswinget, vilken jag aldrig åkt tidigare, och alla de andra gamla hederliga karusellerna såsom Flum Ride, Kållerado, Lisebergbanan, Radiobilarna, Sagoslottet och så vidare. Som vanligt hade jag otur på chokladhjulen men kompenserade med att dra upp en massa smådjur i klomaskinerna och som vanligt inledde jag med att dra upp två i ett grepp. Dock gav jag bort dem, jag har ändå så många :D

12:35 Muglib!


Kommentarer
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

Kan be mammis hålla ett öga öppet för jobb om du vill? :)

2011-08-09 @ 14:24:39
URL: http://tjelsi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0