I am the Eggman

2010-05-31 – 18.32 – Måndag

Jag har nu för första gången i mitt liv lyckats bryta en bygel på en bh när jag har haft den på mig. Jag skulle böja mig fram och klia på ett av mina tjugotvå myggbett, och kände något som flärpte till under bröstet. Förra gången jag bröt en bygel så trampade jag på den och skar upp foten. Det bästa av allt är att det är samma bh som nu är helt trasigt. Eller ja.. med båda byglarna brutna och missfärgad så... Men bhar ska ju tydligen vara en förbrukningsvara och ha en hundra dagar på sig innan man bör byta. Eller, man ska nog inte ha dem på sig hundra dagar i ett streck. Man bör nog byta.

 

På tal om vad man bör göra, så borde jag verkligen skriva på min uppsats. Jag har några avsnitt kvar att skriva klart, för att inte tala om att jag har några avsnitt att faktiskt skriva ihop. Men nejdå, jag sitter och tittar på Sex and the City. Men jag har nog ändå tänkt sitta uppe tills jag är klar med uppsatsen – en Return of the Hemtenta. Frågan är bara om min nacke klarar det. De senaste veckorna har min nacke blivit stelare och stelare, vilket har gjort att den har börjat göra ont. Igår, när några i klassen satt och väntade på att bli serenadsjungna för (då jag också lyckades införskaffa mig mina tjugotvå myggbett), gav Saga mig lite massage. Och för första gången på ett bra tag har jag kunnat röra på huvudet åt höger utan att det har gjort ont. Men det verkar som om det bara var en temporär lösning. Eller, kanske om jag fortsätter få massage, att knutarna och stelheten kan gå över helt? I sure hope so. För jag orkar inte ha ont längre. Det är liksom svårt att fungera när man  är trasig...

18:56 I am the walrus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0