Vårsol

2010-03-28 – 20.23 – Söndag

Nu börjar våren visa sig. Sent. Men det är väl så det får bli när snön och kylan inte vill släppa greppet om världen. Jag känner mig lite som en av karaktärerna i Drakens Återkomst. En kylig vinter, inte som alla andra... Men, jag börjar längta efter sommaren. Och västkusten. Att vara utan havssalt luft för länge är inte bra för min hälsa tror jag. På VFUn häromdagen tittade vi på Bäst i Sverige, en söt film om en kille som inte var bra på nånting :P Den var inspelad lite överallt i Västra Götaland – under sommarperioden. Gröna träd och grönt gräs. En sån där härlig grusig och sandig känsla av barndom. Härligt.

 

Med våren kommer också mina härliga vårkänslor. Likt Ronja har sitt vårskrik så suktar jag efter punk. Ja, jag förknippar våren med punk. Glad kängpunk typ. Eller vad vet jag, jag är inte världsbäst på kategoriseringar. Men tralligt och framåt – som Hjalle och Heavy's Den Elaka Clownen och den Söta Lilla Flickan. Fast nytt. Något som kan definiera det här året för mig. Nyheter. Något nytt i livet, måste göras plats för, då måste man rensa ut gammalt. Satt därför och tog bort fyra-femhundra gamla mail. En utrensning som verkligen behövdes. Och jag håller på att städa ur gamla program på den gamla datorn så att jag kanske kan hitta något slags användningsområde för den i alla fall. Just nu tjänar den mest som nerladdningsdator för att jag ska kunna följa med i Bleach, så tro inte att jag är olaglig :P

 

På tal om min hälsa så har jag börjat fundera på om jag kanske har diabetes. Jag har ju länge trott att jag har haft UVI som kommit och gått som den vill, men jag finner inte längre något samband mellan de symptomen och på de jag har börjat spekulera i nu. Det låter liksom inte så logiskt att UVI skulle kunna komma och gå mellan toalettbesöken. Däremot kan jag tänka mig att det har att göra med godis. Jag äter visserligen inte godis särskilt mycket, eller ofta heller för den delen, men när jag gör det brukar det innebära smärta när jag senare ska uträtta mina behov. Därefter dricker jag lite vatten och vips så är det borta. Typ. Väldigt förenklat i alla fall. Men jag är inte säker, jag har inte varit hos någon läkare än, så jag ska ta mig i kragen någon dag när jag är ledig (typ i maj eller när det nu blir) och ta mig till USÖ eller så och göra något test. Ska bara se till att jag har pengar så jag klarar mig :P

20:49 Sommartid?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0