Life goes on

2010-03-16 – 20.32 – Tisdag

Jawhol, då vart det klart med Oda då. Trots stress och panik och ångest och panikångest och så vidare blev resultatet fantastiskt. Vi blev till och med recenserade i Lösnummer. Det är inte varje dag man blir det. En sak som jag verkligen tycker om, den där självcentrerade biten, när folk efter en föreställning kommer fram och vill prata och kommentera det de nyss har sett. När de påpekar sådant de fastnat för hos varje skådespelare. Under själva repetitionsarbetet blir man så fruktansvärt medveten om sin kropp att det nästan blir outhärdligt. Men det får man igen när publiken älskar det man gör, och tycker om det. Jag ska inte skryta och säga att jag fick många direkta kommentarer om min kropp, men de jag fick gjorde mig rörd. En kommentar jag fick rörde mina ögon – att de är intensiva och utstrålar mycket. En annan handlade om min mun. Det spelar väl kanske ingen roll, tänker du, men det gör det visst. Mina ögon och mitt ansikte har jag fått höra många elaka och konstiga kommentarer om. En kille i min grundskola tyckte att jag hade fiskögon – stora och döda. Och när jag är avslappnad och tom i ansiktet ser jag tydligen sur ut. ”Men du som har så stor mun, du kan ju inte se sur ut. Du måste ju nästan le hela tiden!” - så fort jag tänker på den kommentaren blir jag glad. Det värmer mig upp innifrån och ut och breder ut min mun från öra till öra :D

Tack till alla som kom på föreställningarna. Tack till alla som varit med och hjälpt till för att det ens skulle bli en föreställning. Tack till lärare, kansli-folk, kompisar, familjer, pojkvänner, flickvänner, sambos, kombos, särbos osv. Tack.

 

I övrigt så har den nya VFU-perioden börjat – eller, den började för ett tag sedan, men jag gjorde min första dag idag. En mycket seg dag. Fast den gick fort. Det var mer segt i att jag inte hade något att göra – och den gick fort eftersom jag tog in allt, då allt är nytt för mig. Imorgon ska jag och Björn (som gör VFU på samma ställe) titta igenom lite arbeten som eleverna pysslat med. De har studiedag, så det blir en lat dag imorgon också, gissar jag.

20:59 It's a little bit funny, this feeling inside.


Kommentarer
Postat av: Anonym

GRATTIS!!

2010-03-18 @ 17:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0