Söndag = seg dag

2010-06-06 – 15.08 – Söndag

Så, då är man examinerad då. I alla fall cermoniellt sett. Jag ska skriva rent uppsatsen/ kapitlet och sen har jag en uppgift som ligger kvar sen i vintras. Men sen är jag teater-pedagog! :D Två år har rusat förbi med världens fart. Jag trodde verkligen inte att jag skulle ha en examen så här fort. Eller en utbildning. Jag trodde att det skulle ta hundra år. Men nu är jag klar. Med den här delen i alla fall. Sen får vi se hur det blir, om jag kan vidareutbilda mig, för det tänker jag nog göra oavsett vilket. Jag har alltid velat bli lärare, ända sedan jag var liten. Lärare, rockstjärna, frisör eller drama-pedagog. Eller regissör. Det där med frisör dog ju ganska fort, samma sak med rockstjärnelivet. Men att leda och hjälpa andra att utvecklas och sånt, det verkar hålla i sig riktigt rejält. Lika så det konstnärliga. Jag skulle känna mig som en halv människa utan konsten, teatern, bilden, musiken. Dans är jag inte så mycket för, men det är en annan femma :P Man kan inte tycka om allt.

 

Den här gångna veckan har varit kul. I tisdags hade vi slutgiltlig inlämning för opponering, i onsdags åkte halva klassen på en dagsvisit till okänd ort, i torsdags var det examination på uppsatserna samt vårbal, i fredags champangefrukost, examensceremoni och klassfest, igår spelade Karin på Rock Bar... i dag är det segt. Imorgon ska ett färdigt kapitel lämnas in kl. 18.00. Sen ska jag och Ulrika läsa igenom hela boken tills på fredag. Det kommer ta musten ur mig, men det får gå. Man vill ju ha en bra bok! :D Men nångång vill jag vila också.

15:15 Man ska inte supa, hålls med flickor och slåss...


Kommentarer
Postat av: mamma

Stort grattis till dig! Kram // mamma

2010-06-06 @ 20:52:54
Postat av: Alkiz

Tack så mycket! :D

2010-06-07 @ 11:40:09
URL: http://alakazam.blogg.se/
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

sv Intressant, skulle jag kunna få läsa det?

2010-06-07 @ 11:56:52
URL: http://tjelsi.com
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

Grattis!



sv Jag såg honom inte :(

2010-06-14 @ 10:53:52
URL: http://tjelsi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0