Onsdag morgon

2010-07-14 – 09.08 – Onsdag

Igår var jag på introduktion till mitt nya jobb, som telefonförsäljare. Faktiskt, jag ska sälja telefoner. Fast först skulle jag sälja bredband. Jag skulle egentligen haft min utbildning nästa måndag, om jag skulle sålt bredband. Men de ändrade sig, så jag fick min utbildning igår också. Så ikväll får jag börja. Tyvärr, ja, kvällstid. Vilket kommer innebära att jag och Kim kommer typ inte se skymten av varandra. Plus att jag ska hem till Maria imorgon och bo där några dagar medan hon och Jonaz är bortresta, för att ta hand om Zaifo. Men det kan nog vara skönt, tror jag.

 

Har suttit och kollat på lägenheter också. Mest spanat lite för Kims del, men lite smått för min egen, för att liksom se vad jag kan tänkas hamna någonstans om ett år. Frågan är bara; vill jag hamna billigt, utanför Göteborg och ändå spendera extra pengar på dyrare busskort; eller vill jag bo dyrare och hamna i områden jag kanske redan känner till men inte vill tillbaka till? :/ Jag vet inte riktigt vad jag vill. Eller jo, jag vet att jag vill bo själv. Ett tag i alla fall. Och jag vill att Kim ska ha bott själv ett tag också, innan vi eventuellt kanske flyttar ihop någon dag. Ett tag, typ ett år. Kanske?

 

Har försökt komma igång och skriva på min försenade uppgift, men det går dåligt med det. Jag har tre sidor text, en sida till med anteckningar, ingen nedskriven ordentlig referenslista... Jag tappade lite suget, efter uppsatsen. Och allt annat skrivande som blev nu i våras. Måste hitta någon slags motivation, men det vill sig inte riktigt.

 

 

Åååh... har suttit och läst Alvs blogg nu. Han är i Californien och ska vara där ett tag... Jag vill också resa :( Jag vill bort från Sverige. Jag vill träffa främmande människor och prata utländska. Jag vill till Chicago, LA, Tokyo, Oslo, Berlin, St Petersburg, Vladivostok, London, Paris, Grugkle-mufcshki... Se nya saker. Vara någonannanstans. Okej, jag älskar Göteborg – men jag KAN Göteborg. Göteborg är hemma. (Örebro också, men inte på samma sätt). Jag vill gå vilse i en stad jag inte känner till. Samtidigt är jag livrädd för att hamna på helt fel ställe, inte veta vart jag ska ta vägen, inte veta hur jag hittar tillbaka, bli rånad, tappa allt jag äger och har... Men det är samtidigt sådant som jag hellre skulle råka ut för utomlands. Kanske jäkligt dumt att säga så egentligen, men ändå. Jag behöver få in lite frisk luft i mitt slentrianmässiga liv. Om det så bara handlar om att åka till Danmark över en dag. Okej, kanske inte Danmark, men i alla fall Tyskland. Eller Norge. Jag vill se mer av Norge. Skulle kunna tänka mig Island och Finland också, när man ändå håller på liksom.

09:44 Nånting... bara någon-ting...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0