Kabrak

2010-07-18 – 19.38 – Söndag

Jikes, vilken dag. Eller vilken helg, snarare. Efter att Maria & c:o åkte iväg, så blev det lugnt en stund, jag och Zaifo chillade och senare på kvällen dök Kimsen upp. Tittade på American Beauty (för första gången – den var faktiskt mycket bättre [och väldigt annorlunda] än vad jag hade förväntat mig) och ett av Stephen Kings Nightmares and Dreamscapes-avsnitt som går sent på fredagskvällar nu. Sen spelade vi lite Wii Sports Resort, eftersom Kim ville öva sig inför vad vi hittade på igår.

 

Först tog vi ett snabbesök till Kållered och handlade lite sötbeska drycker, sedan tittade vi på en lägenhet som Kim eventuellt kanske är intresserad av att flytta in i. Därefter åkte vi ut på Hisingen, hem till Elina och Anders för en Wii-kväll. Till en början var det bara vi fyra, och medan jag var på toa så lurade Kim i Anders att han och jag skulle köra match mot varandra i Wakeboard. ”Jovisst”, sa Anders, ”är hon bra?” ”Haha, nej”, skrattade Kim. ”Hon har aldrig spelat det.” Så Anders var snäll nog att visa mig hur man skulle hålla kontrollerna och hur man skulle göra, till och med så snäll att han körde på beginner-nivån :D ”Nämen, oj! Hur hände det här? Nu fick jag ju 100 poäng! Och igen! Snacka nybörjartur!” låtsades jag när jag efter halva tiden hade slagit hans poäng med 2-300  ^__^ Det slutade med att vi erkände att jag faktiskt är ganska bra på Wakeboard. Av alla spelen på Wii Sports Resort, så är det jag sparkar rumpa bäst på :P De andra spelen är roliga, men man vill ju gärna visa att man är bra på något också ;)

 

Senare dök resten av gästerna upp, bland annat en gammal klasskompis till mig. Det visade sig tydligen att efter att han hoppade av gymnasiet, och då också lämnade min klass på Angered, så bytte han stil helt och hållet. [Vad är det med gamla klasskompisar till mig som går från att vara typ hip-hop-ish till hårdrock-ish? Och som jag sedan inte ser röken av på flera år och som liksom bara dyker upp och känner mina vänner o__O;;]. Efter lite dryckesslag... eller slag mot drycker kanske man bör säga... (eller i alla fall slag mot dryckeskärl :P) så bestämde vi oss för att åka in till stan och föra festen vidare. Dock bestämde jag mig för att åka hem till Zaifo som antagligen då var rätt emsamen – samt att jag skulle jobba idag... Efter mycket om och men fick jag även Kim att komma när han hade lekt klart i stan.

 

Dagen till ära har varit seg, seg, och åter seg. Gick upp vid halv nio, lämnade Kim vid bussen en timme senare och åkte själv till jobbet vid tio, kom fram tjugo minuter innan mitt pass började. Första timmarna var rätt sega, men sen släppte det när jag väl fick iväg en order. Dock kommer jag inte ihåg hur det gick till, mer än att min coach satt bredvid mig och pekade på vad jag skulle läsa upp för avtal, och hur jag sedan skulle gå vidare. Jag kommer mer ihåg samtalet som jag hade efteråt, med en äldre herre som sa ”ja, mm, jaha... okej... mm... ja... hmm... nej, jag ska inte ha något.” (Minnet av Kanel gör sig påminnt; Åh nej, hatar när det händer). När dagen väl var till ända var jag så trött och hungrig att jag inte orkade bry mig om att min plånbok är i princip länsad, så jag gick till McD och bjöd mig själv på lite kycklingbitar. När jag satt på spårvagnen på väg mot Mölndal var jag för trött för att kliva av och byta till bussen som kom en minut efter – jag såg den köra om spårvagnen några hållplatser senare – så jag fick snällt vänta på en annan buss väl framme i Mölndal. Så nu är jag hemma, hos Maria. Sitter och försöker lapa lite sol, men den har gått och gömt sig bakom ett hus.... :(

 

Jag skulle egentligen vilja skriva så mycket mer, men jag orkar inte... Jag vill bara lägga mig ner och sova några timmar.. eller i alla fall ligga ner och glo på tv eller något annat hjärndödande :D

19:57 Via direkt, kan jag hjälpa till med något?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0