Hoppsan-sa

2010-12-22 – 23.01 – Onsdag

Urk, har spenderat hela dagen inomhus, har känt mig småkrasslig och inte velat bli värre eller smitta någon. Min kusin (en av dem) har tydligen varit i stan med sin nyfödda dotter och besökt Mormor, vilka hade varit väldigt trevligt att träffa så här inför jul. Men nyfödda och gamlingar och sjukdom går ju inte så bra ihop… Dessutom har jag inte träffat den här kusinen på över fem år. Så det känns lite awkward (vilket för övrigt är mitt faboritord :D). Jag har dock varit lagom produktiv och slagit in en massa julklappar, som förhoppningsvis ska bringa lite glädje till mottagarna. Ju äldre jag blir desto mer inser jag att jag inte har en aning om vad folk ska få. För ett par år sedan så gav jag folk deras presenter, liksom saker man bara sprang förbi och tänkte ”sheisse, det här är ju sååå hen!” Men det händer allt mer sällan. Ibland känns det nästan som om jag hittar presenter till mig själv, som jag ger bort, och senare inser att jag själv hade velat ha :P

 

Dan före dan före dan före dopparedan för ett år sedan


Day 21 – Another moment
Ni vet den där stunden, när man ligger och tänker på något, något som får en att vara lite nere, men ändå inte ledsen. Och så plötsligt känner man en arm som smyger sig runt kroppen på en, och man hör en röst som säger ”vad suckar du för?”. När man inte svarar blir man buffad på, och hör återigen ”hallå, vad suckar du om?” och man kan nästan känna att personen bakom både småler lite för sig själv samtidigt som en orolig liten rynka letar sig fram mellan ögonbrynen. Det är den där stunden som både kan vara så fantastiskt irriterande att jag bara vill slå undan armen och fräsa ”jag suckar inte, jag vill vara i fred!” samtidigt som den också kan vara ”jag vet inte varför jag suckar, men jag tycker det är tröstande bara att ligga här bredvid dig med din arm om mig”. För ibland vet man inte, och ibland vill man inte. Men ändå vet man att personen bakom ryggen inte håller i en kniv, redo att hugga till, utan bara vill veta hur det är fatt. Jag älskar den där armen om min midja.

23:13 Imorgon är det dan före dopparedan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0