En stund

2010-12-08 – 19.12 – Onsdag

Det är svårt att skriva när man håller på att tvätta. Särskilt när tvättiden håller på att gå ut. Jag är en sån där knasig sak som gärna bara tvättar en maskin och sen hänger allting i badrummet. Men ibland får man lite mer tvätt, och ibland får man väldigt mycket tvätt. Och särskilt när man försöker göra läxa samtidigt och somnar. Good work :P

 

Day 08 – A moment
A moment at night, a moment a day

There’s nothing to me

A moment alone, a moment betrayed

I spend this hour by the grave

A second, an hour, a month and a year

A friend for each moment, I beg, give me here

 

Haha, jag ska nog hålla mig borta från att skriva dikter igen tror jag :P

19:14 Romeo, åh Romeo…


21:50

Jag har kommit fram till att Romeo och Julia inte är den sorgligaste sagan som någonsin varit. De är snarare väldigt fjantiga. Romeo byter flickvän på en kväll och när Julia inte får som hon vill, så låtsas hon ta livet av sig. Och då blir Romeo galen och förgiftar sig själv så att Julia sedan sticker kniven i sig. Nej, förlåt, de är inte fjantiga. De är galna. Dumhuvuden, liksom. Ja, kärlek gör ont. Men behöver man verkligen gå till så drastiska åtgärder som att ta livet av sig? Okej, jag kan köpa storyn om den utspelar sig i en för berättelsen reell miljö, dvs. Italien på typ 1500-talet. Inte i en Las Vegas inspirerad låssas italiensk stad i någorlunda nutid. Vi har fått i uppgift att se Romeo+Julia (1996) eller Linje Lusta (1951) för att sen göra analyser på filmerna. Och vi ska grunda analysen i en teori av tre olika (diskursanalys, hermeneutik, semiotik). Jag är redan ganska inne i symboler och semiotik, så det blir nog något sådant.

21:57 Tandläkaren gillade mina tänder


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0