Annandag jul

2010-12-26 – 23.27 – Söndag

Åh, i natt gosade jag med Akuma och två täcken :D min katt är nog den sötaste lilla saken som finns, faktiskt. Satte på honom ett rosa sidenband runt halsen, och han har gått runt med det hela dagen :) Söt som en liten pillifnurp var han ^__^

 

Idag har det varit lite annandagsfirande hos faderskapet. Ibland är det rätt kul med stor familj, man får fira jul så många gånger. Samma sak när man har en partner som har skilda föräldrar, som ska firas med också. Hela jullovet går åt till att flänga runt. Då är det tur att i alla fall jag har de flesta av mina i närheten av varandra. Men ibland hade jag nästan önskat att jag vore hindu eller tillhöra någon annan religion som inte firar jul, så man hade kunnat spendera det där så kallade jullovet (eller nu på högskolenivå heter det väl något i stil med tid för egenstudier) med att vara ”ledig”, i alla fall så pass att man kunnat kasta snöbollar och sånt. Nu är jag i alla fall tillbaka hos Kim. Det var en kort men intensiv liten vistelse i Frölunda.

 

Day 25 – A first
En första… ja, då kan jag väl berätta om den första gången jag sa jag älskar dig till Kim. Vi hade väl varit tillsammans i några, två-tre, månader. Vi var hemma hos min mamma, han hade sovit över, och jag låg och tittade på honom när han snarkade. Det var då jag insåg att det här var mer än någon liten förälskelse. När han vaknade låg vi sen och pratade och jag sa som jag kände, ”jag tror jag älskar dig”. Man har ju sett alla de där amerikanska sitcom-programmen där förhållanden spricker när någon säger dessa magiska ord och inte får höra det tillbaka. Sånt tycker jag är trams. Förut har jag väl varit lite vårdslös med hur ofta jag säger det, eller på vilket sätt och liksom urvattnat begreppet. Men efter den gången… Han kramade om mig, och förklarade att han själv inte ville säga så, dels på grund av hur vårdslöst orden används, men dels på grund av att han ville säga det när han själv kände sig redo. Och det är inte tramsigt. Visst skulle det väl vara mysigt att höra det lite oftare än en gång om året eller så :P

23:43 Pleuh…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0