Dålig uppdatering

2010-04-06 – 12.25 – Tisdag

Nu har jag varit på Gothcon och spelat spel. Fantastiskt vad dumma saker man kan få för sig att göra egentligen. Typ som att förlita sig på att någon annan fixar sovplats åt en, eller att en tredje bokar rollspel – så man har något att göra när man inte sover liksom :P Det enda som fattas är att jag skulle förlita mig på att en fjärde person föranmäler mig och fixar mina tågbiljetter :P Någon som vill göra det nästa år? ;)

 

På väg hem till Kim från stan häromdagen träffade vi på några småtjejer som satt på busshållplatsen och drack Hallonsoda och Zingo. Eller rumpnånting, som de kallade det. Det var i alla fall inte bara Hallonsoda. Eller Zingo. Inte ens Choklad-Zingo :P Men de var söta, ville verka äldre än mig och Kim, men när de fick höra vår ålder blev de tio år yngre – det vill säga, deras egen ålder... Sorgligt egentligen. Fyra-fem ungdomar som sitter och super en söndagseftermiddag. Fast de var i alla fall trevliga, och jag tror faktiskt inte det hade varit så mycket bättre om de bara hade druckit Hallonsoda och Zingo. Sånna där typiska fjortisar :P

Just nu sitter jag på Pedagogen. Min tanke var att jag skulle hitta boken som vi skulle ha läst till seminiariet idag. Men jag är i Göteborg och har inte läst boken. Och jag hittar den inte heller, fastän jag vet att den ska finnas här. Men, jag går inte härifrån lottlös – jag hittade boken som vi ska ha till nästa seminarium, så jag ska ta och läsa den. Sen får jag bli frisk så jag kan sätta mig på biblioteket i Örebro och läsa den andra boken, och skriva bokrapporten (eller vad man nu ska kalla det) där. Jag har ju två veckor på mig till nästa seminarium. Men jag gissar att det egentligen var meningen att den skulle varit inne idag. Menmen, sred rybbahc.

På deviantART pågår en hetskampanj – flest lamor när man dör, vinner :P Jag har blivit lite addicted, faktiskt. Det var inte så svårt. Bara att skutta omkring till random människor och ge dem ett llama-badge och få ett tillbaka. Min förhoppning är att få Super Albino Llama, men det kommer ta ett tag. Tio llama-badges förvandlar din Llama till Super Llama. Niohundranittio llama-badges till och du får en Albino Llama. Tror jag. Super Albino Llama är väl en tiotusen eller något sådant. Jag har sextio – senast jag kollade :P (Men eftersom mitt gamla GU-konto inte längre är aktiverat så kommer jag inte åt internätet och kan inte undersöka saken närmare...).

12:46 Om en stund ska jag och Kim åka till pappa och umgås lite.

Men nu ska jag läsa Moira von Wright.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0