Tisdag

2009-09-22 – 20.57 – Tisdag

Gud, jag orkar inte det här. Är trött och vill gå och lägga mig, och ändå är klockan inte mer än nio. Vill sova bredvid Kim. Var nere i Göteborg i helgen. Ibland kan det inte bli mysigare än så. Och sen måste man återvända till verkligheten. I detta fall Örebro och Universitetet.

Skolan går på. Vår seminariegrupp är helt okej. Visst känns det fånigt att läsa på grundnivå nu, när man ändå redan har läst två terminer (plus en termin i Göteborg). Man hade ju nästan velat börja på en fördjupande nivå. I alla fall vad det gäller att tänka och skriva vetenskapligt – vi har spenderat hela dagen idag åt att komma fram till hur man skriver och tänker vetenskapligt, allt på en väldigt grundläggande nivå. Visst är det skönt med upprepning, men man vill ju ha en utmaning också.

Den utmaningen kommer nog snart. Vi ska ut på VerksamhetsFörlagd Utbildning. VFU – also known as praktik. Det har vi ju inte haft förut, vilket kan bli både spännande och intressant, hoppas jag. Jag hade turen att få mitt förstahandsval, vilket är en skola som ligger här i närheten. Bara fem minuter bort – om ens det. Har hört att det ska vara en bra skola också. Och så har de estetisk inriktning på den, vilket var mitt högsta prio när jag letade VFU-plats (second prio var närhet).

 

Längtar till min födelsedag. Det kommer vara mitt i VFU-veckorna, men det ska nog gå bra ändå. Då blir det nästan släktkalas här och Robert Broberg på Hjalmar Bergmanteatern. Ska nog ta och göra en god tårta till dess också. Eller en paj eller två. Var ute och plockade blåbär för någon vecka sedan, och frös in allt. Så det blir förhoppningsvis en paj i alla fall. Fick med mig en massa plommon från Göteborg också. Så jag ska försöka komma på hur mycket det är och sedan kanske göra plommonkräm eller plommonmarmelad. Jisses, vad huslig jag har blivit. Jag kan verkligen se det framför mig hur jag står där i köket á la femtiotal, med klänning och förkläde och gör pajer och annat husmorigt medan Kim kommer hem från fabriken – gärna iklädd förmanskläder och hatt :D Så kan han och jag leka Kitty och Red. Haha.

21:11 Kom på att det kan vara att jag är sjuk som gör mig trött…


Kommentarer
Postat av: Susanne

Tjena Ida

Vad roligt att det går framåt med skolan och så himla kul att se dig i somras eller försommaren kanske man säger

hoppas allt e bra och vi hörs igen



kramis

2009-09-29 @ 21:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0