Tisdag igen

2009-10-06 – 21.13 – Tisdag

Det är mitt mellan allt och ingenting. Försöker träna så mycket jag kommer åt, funderar dock på att ändra mina varannan-dagar till de andra varannan-dagarna, eftersom det hittills blivit mer tid över på de dagarna än de andra :P Skumt, med tanke på att om det är träning på måndag vecka ett kommer det inte vara det vecka två… Men, jaja.

Det är tisdag och jag har gjort två dagar på min VerksamhetsFörlagda Utbildning (VFU). Igår åkte jag och Rebecka till Marieberg för att jag ville få min handsfree lagad. Tydligen ville de ha den själva och jag får inte tillbaka den än på länge ;__; I love my little handsfree. Gjorde också en grov storhandling, men det blir nog till att handla snart igen. Mat äts upp fort. Fast grönsakssoppa är gott :) Särskilt med knäckebröd och ost till.

Idag lyckades jag äta en morot och förstöra min tand. Förhoppningsvis kan jag fila ner flisorna lite så det inte skär så mycket mot tungan innan jag försöker ta till tandläkarens hjälp.

 

Vad har jag gjort sen sist då? Inte så mycket. Skolan är rätt slacki-lazy-kick-ass-knas just nu. Sitter mest och slänger ur mig självklara saker och får ”rätt” av seminarieledaren för det. Om inte jag gör det gör ingen annan det. Men det kan ju bero på att vi inte riktigt är vana vid varandra och de flesta läser sin första termin nu. Men ändå, man kan väl öppna munnen för det?

Varit lite festande här och var, var på Stället vid hörnet av torget, som är en bar. Lite klassaktiviteter nere hos mina nya grannar. Irriterat mig på de andra grannarnas ungar som nyligen fått varsina mopeder. Känns lagom kul att höra dem tuta omkring på gården, eller stå i trapphuset och -spraya- på dem. Smidiga grabbar. Or not.

 

Men VFUn är rolig. Och jag har hyfsat mycket tid för att plugga allt annat än det jag ska plugga. Har tagit upp japanskan igen. Det är väldigt kul faktiskt, med tanke på att jag har hittat ett sätt att läsa kanji på Internätet plus att jag tittar på Bleach. Dumma folk som överför sina obsessions på mig >_<;

21:56 Nu är House slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0