Valborg

2009-05-04 – 07.56 – Måndag

Haha, klockan är strax åtta och vad gör jag? Äter frukost och garvar som sjutton åt Pokémon :D Det var evigheter jag såg det. Senast var jag liten. Typ femton XP Jag satt på tåget igår och tänkte att jag skulle kolla upp en av avslutningslåtarna, Maemuki Roketto Dan, som jag då satt och lyssnade på, eftersom jag har för mig att videon är ganska kul. Det var den inte. Men lite kul att det gick på tv ^__^ Det var ju kul när det var 150-250 monster att hålla koll på. Nu har jag ingen aning om hur många dom är uppe i. Men det är säkert över 500.

   Jag hade en teori om att de skulle introducera ett nytt monster i varje avsnitt, och det har de väl lyckats med. Men det känns ändå tråkigt att de skrotat de gamla (förutom Meowth och Pikachu) för att göra plats för de nya… Tycker fortfarande Digimon hade bättre story. I alla fall till en början. Sen började det gå lite överstyr där med. Fast vad det gäller Digimon känns det som om den serien körde på Dragonball konceptet; En utveckling, som är den hårdaste, som får slåss mot det hårdaste monstret. Ohnej! Ett ännu hårdare monster! Men vänta, det finns en till utveckling! Och ett till hårt monster! Och en till utveckling! (Jag säger som Kenshin; Oro-oro-oro!)

Så, vad är upp?

   Vi har ju redan konstaterat att jag inte tycker om att åka hem efter att ha spenderat tid i Göteborg. Kom igår fram till att det nog var behagligare att åka ifrån Kim om jag hade chans att få sova med Akuma. Men att komma hem till en helt tom lägenhet vid elva på kvällen är lite läskigt faktiskt :/

   Kom till Götet i onsdags, mitt på dagen. Blev förvånad över att Kim inte satt på Pullmans, utan utanför tåget när jag kom (Pullmans var stängt så tidigt :P). Vi åkte till Järntorget och åt en liten lunch på Yammy. Sen gick vi till Myrornas innan vi åkte till Nordstan och handlade dricka, som vi ställde in i ett skåp på Centralen innan Kim bjöd på glass och åkte till jobbet. Har ni förresten tänkt på att bjälkarna i Centralhuset har ansikten? O_p; Jag ringde Bäta som inte svarade och beslöt mig för att hänga på Therese istället. Hon var på väg till Myrornas, så det var bara att åka tillbaka till Järntorget. Förra gången hade jag gått förbi dem, eller inte ens sett dem, men den här gången fick jag upp ögonen för ett par riktigt schyssta jeansshorts. Det bästa med dem var att de passade :D Ska bara loosa några centimeter runt magen så jag kan sitta i dem utan att det gör ont, men det projektet är redan igång.

   Hittade dessutom ett snyggt linne på H&M, som dessutom var billigt. Det bästa med det linnet var att jag har letat efter ett sådant hur länge som helst, och så hittar man ett, billigt, med ett snyggt tryck på dessutom. Sådana affärer tycker jag om att göra.

   Åkte hem till Therese och mousserade hennes hår och min lugg. Vi lekte morötter och tittade på Vänner och lekte med Otis-mjau. Därefter åkte jag tillbaka till Centralen, plockade ut Kims öl ur skåpet och blev misshandlad.

   Nej, nu tar jag i :P Kim köpte en back öl. Den var tung. Den slog mot mina ben. Den orsakade blåmärken på mina lår. Därav misshandeln. Inget annat :P

   Satt på pendeln en stund, Kims far kom på och tyckte jag skulle ta tag i mina studier och få dem gjorda. Jag höll med. Sen kom Kim och då fick han ta sin dricka själv. Jag hade ju egna grejer att bära på.

 

 

 

I torsdags var det Valborg. Satt hemma hos Kim och gjorde mest ingenting. Var trött och sov, såg några avsnitt av Ghost 7 eller om det var 7 Ghosts den hette… En shonenai-anime. Jag skulle nästan vilja säga att den var yaoi, men det förekom ingen hentai, det var bara mest anspelningar på det :P

   Kim åkte och jobbade, och jag försökte skriva arbete, vilket inte gick så väldans bra. Kim kom hem och vi tog vår dricka och åkte in till stan. Medan han gick och handlade grill och mat satt jag och laddade hans telefon på Nisseterminalen. Såg en massa poliser som gick förbi. Visst brukar det vara många poliser ute på Valborg, men så många på Centralen? O_o; De gick i par, ofta en kille och en tjej, och det roligaste paret var hon som var 150cm lång och han som var 210cm kort XD Väldans roligt att se.

   Jag ville se Cortègen, men Kim var seg så vi han bara se sista vagnen när den svängde in på Valand och sen gick vi efter den i hopp om att komma ikapp, vilket vi inte gjorde, för den svängde igen, och då åt fel håll. Så vi fortsatte mot Slottsskogen istället, där vi hittade Therese och massa annat folk. Men vi kände oss lite gay och satte oss för oss själva, så långt bort från alla andra vi kunde. Och där satt vi. Ensamma. Hade en hel gräsmatta för oss själva. Och vi satt och vi satt.

   Tillslut kom Bengan och Lina och vi kunde börja grilla. Det var då Kim kom på att han inte hade någon kniv att dela flintasteken med. Men han var manlig och slet den i stycken med sina bara händer. Jag kan helt ärligt säga att det var den godaste flintastek jag någonsin har ätit. Den var så saftig! Och marinaden var riktigt god. För att inte tala om hur stor den var. Den var jättestor :P

08:31 Ska nog gå till skolan nu…

14:33

Nu sitter jag i skolan tillsammans med AK och skriver på FP 2/II/B. Jag har fått klart en uppgift (FP 1/I/A)! WOHO! Och på onsdag ska jag några andra i klassen till Kulturskolan för att ta igen ett missat studiebesök så vi kan skriva en annan uppgift som skulle varit gjord för hundra år sedan. Jag har typ läst boken som skall användas till DDT-uppgiften, så det är bara att sätta sig ner och analysera. Sen är det uppsatsarbete som gäller för hela slanten. Än så länge har vi fått in alla intervjuer utom en, och vi saknar en hel del enkäter från skolorna, men det är bara att påminna om det igen, vad annat kan man göra? Iofs skulle jag kunna höra med Sebastian om han kan be sina kompisar att fylla i några enkäter…

14:38

20:47

Fredagen var ganska lugn, vi var mest lata, spelade Final Fantasy och åt frukostmiddag, grillat och gott :P I lördags var det lite mer fart i luckan dock. Gick väl upp vid tio, åkte till stan och följde med Kim när han gick lös inne på Movieline. Själv köpte jag bara en film, The Majestic, 29kr. Bra kap, tycker jag. Fanns en massa andra filmer som jag ville köpa också, men jag visste inte hur mycket pengar jag hade, så jag sket i det.

   Efter vi var klara åkte vi till mamma och tittade på tv med Lisa och Hannes, gick ut med Jackie och Dixie, hjälpte till att packa upp varorna som mamma och Dennis handlat. Sen blev det grillning igen. Mannen med the awesome grillskills (Kim) var lite väl het på grillen och elden hade knappt försvunnit förrän han fick för sig att börja lägga på köttet. Men det gick att äta ändå :) Fick spela lite Wii också, även om det inte gick så bra så var det kul ^_^

   Sen åka hem och titta på filmen som Kim köpt; Snowroller, SOS samt Den ofrivillige golfaren. Sen var det till att slockna. Skulle ju upp tidigt och titta på Little Brittain :P Vissa sketcher är tråkigare än andra, men det finns några guldkorn, faktiskt. Sån där lätt bakishumor. Inte för att vi var bakis, men ändå ^__^ Det blev Little Brittain fram tills ag var tvungen att åka, och Kim var riktigt dum som inte ville följa med in till stan och vinka av mig. Visst skulle det ta honom lång tid att åka hem igen, men han skulle ju ändå komma hem före mig :( Dum pojkvän.

 

Men mina kaktusar mår bra i alla fall. Vitlöken vet jag inte riktigt hur det är med, men den är fortfarande lite grön i alla fall… Kanske ska plantera om den eller nått…

21:11 Eeeh, eeeh, eeeeiiih!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0