Nu börjar det hela

2009-01-08 – 19.28 – Torsdag

Så, då har jag spenderat ytterligare för lång tid i Göteborg. Åkte ner efter att skolan hade slutat och åker hem nu. Sitter och fiser på tåget som stått still i Falköping i tjugo minuter eller något nu, på grund av ett stopp norr om Skövde.

   När tåget först lämnade Göteborgs Central brände tårarna bakom ögonlocken. Tillslut orkade jag inte mer, eftersom det var fullt med folk runt omkring och jag ville inte, så jag drog halsduken över näsan och somnade och sov fram till alldeles efter vi anlänt hit till Falköping. Jag är anti, trött, ledsen, har fått mens och min UVI kom tillbaka för ett par dagar sen, och jag orkar inte med att sitta här, men jag orkar inte heller göra något åt situationen om så skulle behövas. Det enda jag har gjort åt min situation för tillfället är att köpa en Ramlösa. Det känns som om jag håller på att bli en degig klump som kommer dregla omkring på tåggolvet. Apatiskt.

 

Egentligen borde jag ta tillfället i akt och läsa ikapp lite i Dramatiska Texten, eftersom jag fortfarande har saker att skriva där. Förhoppningsvis får jag dispens, och jag har klarat 22,5hp av 30, så jag har klarat kursen – även om jag inte har klarat alla delkurser. Kompletterade klart mitt PM i förrgår. Det blev totalt 2200+1700+700 ord. Och ändå blev han inte nöjd, lät det som i sista mailet. *morr och grova förolämpningar*

 

Det ska bli skönt att komma hem i alla fall. Tror jag. Jag vet inte riktigt vart jag känner mig hemma längre. Jag har ju börjat prata om Örebro som hemma, men det känns ändå inte som Hemma. Och hemma hos mamma vet jag inte när det slutade vara Hemma. Hemma hos pappa har alltid varit hemma hos pappa. Hemma hos Kim är hos Kim. Lite hemma, men ändå inte. Det är som ett pussel. Jag vill ha några bitar syskonkärlek, föräldrar och allmän familj, några bitar vänner och nära och kära, några bitar husdjur, några vanebitar och känna igen sig i bitar. Sen tror jag att jag har ett hem. Men just nu består lägenheten i mig och L, med våra vanor. Visst har vi jättetrevliga klasskompisar. Men inga vänner. Jag har alla vänner i Göteborg med omnejd (eller utomlands, men återses i Göteborg). Jag vill ha mer kärlek i Örebro.

19:49 Vi står fortfarande still…

 

 

2009-01-13 – 17.29 – Tisdag

Tåget blev en timme sen och jag får nästan 300kr i ersättning :D Jag är glad. För det innebär att jag kan åka till Göteborg nästa gång lite billigare. Ska väl ta och köpa biljett snart, fast först borde jag ringa Maria och fråga henne när det egentligen är Lilja skall döpas.

   Igår hade vi introduktion på Regikursen, och jag kan ärligt säga att det här kommer bli ett helvete. Ett underbart helvete förhoppningsvis. Underbart i och med att jag kommer få en intensivkurs på fem veckor i regi, ett ämne jag är riktigt intresserad av, dessutom är huvudkursboken väldigt lättläst men intressant och trevlig. Ett helvete då det är en intensivkurs på fem veckor i regi. Imorgon har vi inget schemalagt, men kommande fem veckor är dagarna späckade från åtta till fem (en kväll har vi dessutom föreläsning till halv nio – jag har inte gått i skolan så länge sen jag läste japanska i gymnasiet ^^). Så helgerna kommer vara bokade med vila fram till vecka sju. Sen har vi några dagar som inte är schemalagda innan nästa delkurs börjar. Då blir det tio veckor hysteri med Teaterestetik och produktion, för att avsluta hela terminen och första året på Örebro Universitet med fem veckor av uppsatsskrivande. Och sen är det slut. Och redan nu har L skickat sommarjobbsmail… Jag är själv inte säker på om jag ska söka mig hit till Örebro, eller om jag ska försöka med något i Göteborg… Vi får se. Kanske försöka med Liseberg igen? I år mår jag bättre än förra året. I och för sig är det lite småroligt att jämföra 12 dagar med 366 stycken. Men jaja. Nu ska jag försöka analysera lite pjäser jag ligger efter med.

17:46 Jag tror L lyssnar på N*Sync… O_o;


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0