Ika och Manson

2009-01-26 – 18.44 – Måndag

”Jag är förvånad över att jag har Marilyn Manson på den här datorn med tanke på att jag avskyr människan.” säger L när hon bär ut sin laptop i vardagsrummet.

”…. Är Manson en människa?” undrar jag.

   Hej, nej, jag är inte frisk. Jag trodde jag skulle klara mig, eftersom L var sjuk hela förra veckan och jag inte kände av något då, men jag hade tydligen fel. I fredags hade jag grymt ont i magen, i lördags började jag känna mig snurrig och igår blev jag riktigt sjukig. Jag satt och försökte skriva på första inlämningsuppgiften i regi, men nu när jag har kollat på vad jag skrev kändes det som ”Suzanne Osten äter ost, för hon heter det…” fast ännu mer ologiskt trots att det faktiskt på något sätt handlade om vad det skulle handla om. Hade jag lämnat in det hade jag fått hoppas på att Ulrika skulle vara hög som ett hus när hon läser det. Vilket jag inte tror hon kommer vara. o_O

 

*18:55 Skrivpaus 20:29*

 

Så, nu har jag skickat in arbetet. Jag är inte jättenöjd över resultatet, men vad gör man? Jag fick ihop det tillslut ändå. Nu sitter jag och spelar FFX-2 och funderar över huruvida jag bäst kan få er till att maila SVT och be dem ge ut Ika i rutan på nytt :P

   Ja, jag har fått en stor nostalginoja. Men att återse avsnitten på youtube känns så väldans mysigt. Det var inte jättemysigt när vi såg dem på Angered, men det var inte rätt att se dem där heller. Inte för mig. Det är ett barnprogram och sådana ses bäst hemma, inte i skolan.

   Men. Vill ni som jag återuppleva Ika i bättre kvalité än vad som finns på youtube? Kan ni inte då ta och maila SVT? Går man in på deras hemsida och tittar i butiken har de faktiskt massor med gamla barnprogram. De har till och med Vilse i Pannkakan. Men ingen Ika. Förutom Tomtemaskinen, men den går ju att få tag i varsomhelst. Så maila, maila, maila! Jag vet att det finns några fler förtappade själar än bara min egen som vill höra om Ika, Åke, Bengt och alla andra figurer som förekom i programmet.

20:41 Ååh, jag har så ont i förkylningen…

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0