Frukostinlägg

2009-01-21 – 09.03 – Onsdag

Nu har regiarbetet kommit igång på riktigt. Igår hade jag en session på två timmar med mina skådisar och sen var det min tur att stå på scen. Och fy sjutton vilken underbar känsla det var :D Jag blev verkligen överlycklig när jag såg hur bra det funkade med scenen jag hade valt, trots att jag inte var jätteförbered, men det kommer jag vara till nästa gång. Och när jag och F spelade mot varandra. Ni skulle varit där. Det blev en så otrolig spänning. Som R sa, det känns som om vi inte gjort annat än att spela mot varandra hela livet. Eller jo, det gör det. Men det känns som om vi hittade varandra väldigt fort och gick med på vad den andre sa och gjorde. Vi spelade inte bort varandra utan höll oss på samma spelplan :) Och det är riktigt bra när det funkar.

   I övriga kursen är det rätt okej också. Håller på att läsa Directing the Action av Charles Marowitz, Regi av Martha Vestin och Besvärliga människor av Tiina Rosenberg. Eller, den senaste har jag bara köpt, inte läst någonting ur än. Den verkar jättekrånglig. En sån där jobbig bok man antagligen måste läsa från pärm till pärm femton gånger för att få ett någorlunda okej sammanhang i o__O; Nåväl. Marowitzboken är jättekul, tycker i alla fall jag. Han upprepar sig en massa och kommer med en massa lustiga metaforer och symboler hela tiden. Han beskrev bland annat att repetera en pjäs är som att segla på upptäcktsfärd. Mer än så tänker jag inte kommentera, för det orkar jag inte :P

 

 I andra nyheter längtar jag efter Kim. Jag längtar inte efter Göteborg för en gångs skull. Jag tycker faktiskt ni kan ta och pallra er hit snart, så jag får en anledning att städa ;P

   Jag och L har köpt spel för en massa pengar, men det ska nog ordna sig. Det är spel som man väldigt sällan ser ens röken av, så varför inte? Nästa gång jag ser en kappa jag vill ha ska jag köpa den också. Oavsett om det är mitt i sommaren. För då har jag i alla fall en kappa till hösten ^__^

 

Nu ska jag kila till skolan och repa med F som är regissör idag. Krams

09:13 ”Näe, det kanske jag inte kan, men jag kan låsa in dig!”


Kommentarer
Postat av: Sanna

Godmorgon :)

Hur mår du idag?

Ha en bra dag.

2009-01-21 @ 09:29:33
URL: http://sannawiberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0