Sen var resten kvar

2009-12-12 – 22.01 – Lördag

Ja, det är väl lite dags att uppdatera den här bloggen. Efter två år av samma utseende. Eller ja, hittills har jag bara ändrat min slogan. Kom på den förut när jag skaffade mig en blogg till ( http://alkizen.soclog.se ). Fast jag kommer nog hålla mig till den här. Den här känns inte så pretto. Och det är inget fånigt community bakom. Typ. Inte som jag bryr mig om i alla fall.

 

Vad leker livet då? VFU-perioden är slut. Bjöd ungarna på kakor. Hemmagjorda dubbla chokladflarn.

-         Fröken… Fröken, jag tycker inte om.. jag säger det inte för att vara elak eller dum mot dig, men jag tycker inte om sådana kakor…

-         Men lilla vännen, du behöver inte äta dem om du inte vill. Du får jättegärna smaka på en och då kanske du ändrar åsikt. Jag har bakat dem själv, så de kanske smakar lite annorlunda än vad du minns?

-         Okej… *smakar en liten, liten bit* Fröken… jag smakade, men jag tyckte inte om den. Den var jättegod, men jag tyckte inte om den… jag menar inte att vara elak, jag…

-         Det gör inget. Man behöver inte tycka om allt.

Stackars lilla unge. Söt som smör dock. Allihopa :)

 

Jag fick VG på delkurs ett av PDIA. Mitt första högskole-VG. Det är lite småcoolt sådär. Ska bara få tummen ur röven och vara duktig på de andra uppgifterna, så kanske jag får VG på hela kursen… Fast det borde ju inte vara så svårt. Den här kursen är verkligen tråkigt enkel. Förhoppningsvis kommer det bli lite mer fart i buljongen efter jul. Gah, då ska man ju köpa nya böcker och skit. Har jag hittat nästa kurskod så jag kan se kursplanen och litteraturlistan? Nej, då skulle jag välan ändå inte sitta här? Eller?

 

På torsdag åker jag till Göteborg och sen vidare till Borås för att hälsa på Fisa-Lisa. Sen åker vi gemensamt tillbaka till Göteborg på fredag. Sen får vi se vad som händer under jul. Imorgon är det rep som gäller. Det har varit full rulle hela dagen idag. Och igår också. Vaknade halvsent igår, läste igenom 70 sidor i Olga Dysthes bok Det flerstämmiga klassrummet, drog på mig något gammalt, beställde pizza med hemkörning, åt upp halva, åkte ner till Rebbi för att plugga lite. Sen gick jag över till Saga som skulle ha lite kafferep, som snarare blev Idol-och-alkohol-rep :P Där samlades en hög med härliga människor som sen begav sig till Coren för att skaka rumpan i två timmar innan det stängde (superhjältedanser FTW!). Kom hem vid halv tre ungefär, och då ville Kim prata i telefon. Så jag somnade inte ordentligt förrän vid fyra. Sen var det bara till att skutta ur sängen vid nio, göra lite halvtaskig frukost och klä på sig. Därefter plocka med sig AK och cykla ner till skolan för att repa. Repa, repa, repa. Jag skulle seriöst ha behövt den här helgen för att skriva. Men jag får väl ta det imorgon och på måndag… Har dock glömt när det ska in. Nästa uppgift alltså. Men det löser sig säkert.

 

22:18 ”Sveriges svar på Europe” o__O??


Kommentarer
Postat av: ♥ Tjelsi - Så kan det gå när inte haspen är på ♥

Men gud så gulligt! "jag smakade, men jag tyckte inte om den. Den var jättegod, men jag tyckte inte om den…"



<3



(jag bakar kakor just nu, chocolate chip!)

2009-12-15 @ 20:21:28
URL: http://tjelsi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0