Trött

2008-09-28 – 21.51 – Söndag

Egentligen skulle L varit hemma för flera timmar sedan, men eftersom hon skulle få skjuts av sin far så kommer hon inte än på några timmar, som jag förstått det. ”Hej, jag ska bara skjutsa min dotter tvärs över landet, kommer snart tillbaka” XP

   Borde kanske ta och laga middag snart, men jag vet inte vad jag ska hitta på. Har tänkt göra nånting med kycklingfiléerna jag tog upp förut, för de borde ha tinat ganska bra nu.

 

GAH! Jag stör mig på Open Office. Snälla, L, kom hit med Wordskivorna, jag dör! >_<;

   Något annat som höll på att döda mig förut var en av låtarna på Guitar Hero Aerosmith. Det var ett sjukt långt stycke med bara vita pluppar (aka man behöver inte slå på plupparna utan bara trycka på rätt färg för att träffa). Ey walla, jag svär, det var över en miljon! Eller kanske bara över hundra, men fortfarande! Över hundra stycken vita pluppar, det är sjukt många o_O;

   Har för övrigt varit väldigt onyttig idag och ätit massa glass och godis. Fast efter jag hade ätit glass till frukost, gjorde jag i ordning lite mer pastasallad med tonfisk. Gott sa min mage, samtidigt som min hjärna tyckte att Chobits slutade väldigt abrupt.

   Och nyss städade jag undan lite från skrivbordet, så nu sitter jag äntligen vid det och skriver. Har inte suttit vid mitt skrivbord sen flera år tillbaka. Tycker det är mycket mysigare att sitta vid köksbordet eller i vardagsrummet. Men nu känns det äntligen som om mitt skrivbord kan komma att användas till annat än skrotupplag :) Visst är du stolt över mig mamma? ^_^

 

Haha, höll på att få hjärtattack imorse när reklamen damp ner i brevinkastet. Och fick ännu mera hjärtklapp när vi fick ytterligare reklam för bara några timmar sedan.

   Men jag har varit duktig och läst Spolin. Fast det går så jäkla trögt så det inte är sant. Varför är det ingen som översätter boken om kvinnan nu är gudmoder till improvisationen? >_<; Jag fattar inte...

22:01 Maaaat!

 

 

2008-09-30 – 22.39 – Tisdag

Hjälp, det här är första gången på över en månad som jag har glömt skriva en dag. Det känns konstigt. Men nu har jag i alla fall bajsat bort Open Office och återgått till mitt kära Microsoft Office XP Standard Word 2002. Okej, det kanske är lite gammalmodigt (hjälp, hela sex år gammalt!) men ändå. Jag trivs bättre med det än med det nya. Gammalt är bra, som det brukar heta… eller något sådant…

   Vi har övergett Viola Spolin på lektionerna och övergått till Rollspelskvinnan AnnaKarin Waldermarsson (hon har skrivit en bok som heter Rollspel I Teori och Praktik – som jag för övrigt inte har läst särskilt mycket i, men jaja, det är bara referenslitteratur och inget obligatoriskt att läsa). Vi fick även en lunta med Stanislavkij-papper som vi ska plugga till nästa vecka, då författaren Istvan Pusztai ska föreläsa för oss. Tror den boken kan vara bra att ha läst också… *suck* Jag är inte alls upplagd för att läsa något alls just nu.

 

Annie Wilkes är död! Äntligen är den där satmaran död! Jag är fri!! Och ändå vågade jag inte blunda när jag skulle vila förut.

   Jag har lyckats läsa ut de sista smärtsamt, plågsamma sidorna ur Lida – äntligen! – och den slutade inte riktigt som filmen, men den slutade i alla fall inte värre än filmen… Eller hur man nu ska se det :P Kommer nog vara mörkrädd de närmaste dagarna…

 

Hm, vad gjorde vi igår? Eftersom jag inte skrev något då så kanske man ska försöka göra en kort summering:

   Vi hade inga lektioner, så vi sov en stund. Jag hade tänkt att vi skulle åka till Euroshopper eller vad det nu heter, men vi var båda ganska avslagna så vi spelade Sonic the Hedgehog istället :D Nostalgi!!

   Vi fick även en fin liten lapp som sa att vi hade återigen fått ett brev att hämta borta på Konsum, så L traskade iväg medan jag gjorde köttbullar och makaroner. Hon kom tillbaka med ett STORT paket som bara blev mindre och mindre ju mer papper och kartonger vi slet bort. Men, vi har en scanner nu äntligen :D Och den funkar! Fast jag tycker bättre om scannerprogrammet som datorn hemma hos mamma har, men det är väl en vanesak. Eller nej, det är det förresten inte. Blä.

   Sen gick vi ner till skolan, för trots att vi inte hade lektioner skulle vi ju göra audition. Väl framme på Musikhögskolan träffade vi B och E som hade varit där sedan ett par timmar och gjort dansprov, och sen kom även en kille som tydligen varit med i spexet förut, men som skulle auditia ändå.

   ”Nu ska vi se här, på skärmen.. Åh, titta, vad fint!”

   ”Fint? Men… jag är ju bara tjock!! Det ser ju ut som en noshörning!”

   ”Det finns terapigrupper för det här…”

 

XD

   Vi fick leka lite och en av lekarna gick ut på att man fick en lapp med en given öppningsreplik på. Inledningsrepliken till konversationen ovanför vad min och löd ”Varsågod och lägg dig ner” och jag spelade mot B, så jag tänkte att vi skulle göra en ultraljudsundersökning, och det visade ju sig att hon var gravid med en noshörning XD

   Själv när jag spelade mot E blev jag en panikslagen praoelev som hamnat hos en läkare som ”bara” visade sig vara lokalvårdare XD

 

Vad gjorde vi mer? Jag åt sallad. Och idag har vi ätit rester, för vi har ju en micro numera :D Och jag har som sagt installerat både Word, Photoshop och scannern. Och avinstallerat Open Office.

   Och jag är en lallande idiot ^_____^ Men jag älskar Kim, och det tåls att sägas om och om igen :)

23:14 Nudlar och Photoshop, en vinnande kombination…


Kommentarer
Postat av: Teza

Vad är det där för en töntig bild på mig?! Jag ser ut som en tvättäkta nörd! :O ^^ snart är det den 18 oktober :D

2008-10-15 @ 02:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0