Psycobilly Freakout

2008-09-26 – 02.14 – Fredag

Vi hade ett väldigt intressant seminarie om Viola Spolin idag, kändes kul att höra vad folk tycker och tänker om denna kvinna, trots att många verkar ha viljat slänga boken i väggen var och varannan sida. Hon skriver nämligen väldigt bombastiska saker, som Jens så fint uttrycker det.

      Efter lektionen var slut letade jag och L efter B's bil som hon hade gömt bakom Musikhögskolan för att få skjuts hem, och plocka på oss några flak öl ^_^ Sen var det mest bara att sitta och vänta på att tiden skulle gå. När klockan var tjugo över tre gick vi bort till Brickebackens centrum för att prata med bovärden och höra om hon visste varför jag inte har fått min hyra än. Det visste inte hon heller, så hon gick iväg och skrev ut en. Sen gick jag in på Coop för att köpa sköljmedel och sen var det bara att ta farväl av L innan hon hoppade på bussen mot stan och jag traskade hem för att hämta tvättpåsen och tvättmedlet och skutta ner i tvättstugan. Till en början trodde jag inte att jag skulle komma in i tvättrummet, trots att min klocka var fem över fyra. Men det elektroniska systemet de använder här visade att klockan var en minut i fyra, så jag fick vänta en liten stund. Sen kunde jag slänga in över en månads tvätt i maskinen och gå hem och diska. När jag kom tillbaka fick handdukarna byta plats med kläderna - fy, varför kan inte folk tömma filtret för? Sista gången jag var nere vek jag mina torra kläder och tog med mina blöta handdukar upp till lägenheten och hängde dem där istället för att orka gå ner en gång till, för jag ville hinna äta innan folk skulle dyka upp.

      Men när klockan dragit sig en bit över åtta började jag undra vart folket höll hus, för jag hade sagt åtta. Och då får de gärna komma innan också. Och gärna efter. Fast inte så långt efter, för då blir jag ledsen och tror att folk glömt av mig :( Men som sagt, när jag börjat undra vart folk tagit vägen ringde B och sa att hon var på väg och skulle hämta upp E på vägen. Precis efter att jag hade lagt på ringde K och sa att hon skulle sätta sig på cykeln och ta sig iväg mot mig ^_^ Då blev jag glad igen. En stund senare dök även M upp, så vi blev tillslut ett litet tjejgäng som satt och diskuterade sexleksaker och åt chips. Sen provade vi i princip alla Guitar Hero-spelen förutom ettan. Tror jag..

      B var dock tvungen att sticka vid tio-tiden men resten av tjejerna stannade kvar och senare började vi spela Once Uppon A Time, och jag fick superbra respons på det. Det är nog första gången jag fått det av ickenördar ;P Sen fick jag dem även att prova på Fluxx, vilket tog sin lilla tid att komma igång med och när vi väl var klara med första omgången behövde E och M gå för att hinna med sista bussen, så K hängde på med sin cykel och nu har jag varit själv i nästan en timme. Men det kan vara skönt det med.

      Ska nog vara hemma och ta det lugnt med Spolin imorgon...

02:36 Snark.23:53 Vill inte vara ensam...


~ * ~


2008-09-27 – 23:46 – Lördag

Har varit ensam hela dagen, men jag har inte mått sämre för det. Faktum är att jag har mått ganska bra av att vara ensam. Men jag känner mig lite ensam, men vem gör inte det?

      Skulle egentligen varit på audition för spexet, men förhoppningsvis kan jag göra den på måndag istället. Annars får jag strunta i det och hoppa på KM direkt. Tog ett långt bad och läste Spolin och kom ur badet en halvtimme efter att jag skulle varit på skolan, så lat var jag idag. Eller ja, jag vaknade nio, gick upp tio-halv elva och sen dog min dator så jag fick bära ut den i köket och plugga i laddaren, för den orkade jag inte släpa med mig in i sovrummet igår.


Vad har jag gjort idag då? Jag åt ju laxkotletter till middag igår, med potatis och kokt broccoli, fast jag fick några potatisar över så jag tog dem som var kvar, kokade lite mer potatis och mosade ihop dem med lite kräm fäsch och kryddor och åt till frukost. Sen satt jag vid datorn, plockade med skräpet, gick och slängde skräpet, plockade lite till fast med andra saker, läste mer Spolin (gisses vad den boken är seg, det tar ju en halvtimme att komma igenom fem sidor!) och sen blev det dags för middag och då hade jag varit smidig nog att igår ta upp gamla makaroner ur frysen så jag gjorde tonfisksallad med resterna av rödlöken som vi hade när Kim och Eli var här och åt tacos. Gottgott ^^

      Mumsat en massa godis också, men det är en hemlis *hyssj* K hade lämnat en burk med ananasringar som jag flyttade över till en mugg istället och ställde in i kylen. Provade att grogga Captain Morgan med Trocadero, vilket faktiskt blev rätt bra. Fast det blev ännu bättre när jag hällde i lite ananassaft i glaset ^_^ Då blev det nästan som en fruktdrink ^_^

00:02 Jag har en finne i örat >_<;


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0