Och sen då?

2008-09-24 – 22.19 – Onsdag

Åh, vad jag älskar Posten - NOT! Flyttade för en månad sedan och gjorde eftersändningen en bra stund innan jag skulle flytta, så att jag skulle slippa det krånglet sen när jag kom hit. Men Neeeeej, någon på posten är JÄVLIGT seg med att fatta att jag inte har flyttat. Får ta och ringa dem, för har jag fått min hyra dit blir jag riktigt jäkla arg. Kom igen, då är det ju inte bara Posten det är fel på, då har ju ÖBO fuckat upp sig också.

Åh, ja, på tal om ÖBO så fick jag samtal från våran bovärd i måndags som äntligen bestämt sig för att svara på mailet jag och L skickade för två veckor sedan. Hej, underbara hyresvärdar! I vilket fall som helst tyckte hon att vi skulle komma förbi deras kontor i Brickebacken och få hjälp med vår blipp så vi ska kunna tvätta. That's right! Vi har inte kunnat tvätta på en månad! >_<; Toaletten som droppade blev däremot fixad idag, för det lovade vår snälla bovärd att hon skulle hjälpa till att ordna.

Så, när vi äntligen idag kom ihåg att gå till kontoret som ligger fem minuters gångväg bort, så visar det sig att de har stängt. IDAG. ENDAST.

Nej, jag är inte sur, vad får dig att tro det? >_<; Har dessutom fått skavsår på mittentån efter att ha gått i mina stövlar. Ni vet, mina stövlar, som jag köpte. Men ni veet, de där, stövlarna...


Vi gjorde en väldigt kul övning idag - Give and take 2 scenes heter den. Ja, alla övningar vi har gjort hittills har varit väldigt roliga och intressanta, hur så? >_<;

I vilket fall som helst gick den ut på att fyra pers skulle sitta på varsin stol, två vid bord A och två vid bord B. Därefter skulle de komma fram till en konflikt eller nånting att diskutera och sedan när Jens roppade A eller B skulle det bord han roppat på ta fokus och det andra bordet glida ur fokus.

Sen kom det väldigt många utvecklingar på den övningen. Nästa steg var att ge varandra fokus, tredje att ta fokus och sista var att både ge och ta. Jag och K grälade om att jag varit otrogen mot henne trots 25 års äktenskap och fyra barn var jag gay, samtidigt som U och B vid det andra bordet satt och väntade på sina älskare som när som helst skulle dyka upp :P

"ÄR INTE JAG ROLIG?! HIT MED SPRITEN!" XD Dagens bästa replik, strax följd av "Den här mjölken är laktosfriintollerant!"


Har laddat ner Java, ett webcamprogram och Open Office och installerat dem idag. Och gissa vad?! Trots att det inte var samma webcamprogram, så försvann ändå mitt problem med att kunna ha två utforskare öppna samtidigt ^__^ Typ, dagens ända höjdpunkt just nu känns det som... Blev ju till och med dissad av nästan halva klassen då många redan gjort upp andra planer för fredagskvällen :( Men M och M skulle komma i alla fall. Tror det var någon mer. Annars får jag väl sitta själv och uggla och inte göra någonting alls :( "Vad ska jag göra nu?"

22:35 Jumanji, bacon, blodpudding, äggröra, svampinjoner och majs. Och femton liter vatten.


~ * ~


2008-09-25 – 22.18 – Torsdag

Jag fick massa pengar idag, det kändes skönt. Å andra sidan kändes det mindre skönt att inse att jag inte fått min hyresräkning än... Förra månaden kom den ju redan runt den 15:e. Ska de verkligen vara så här sena? Ska de liksom inte betalas innan den 30:e? Det är ju liksom på tisdag... Aja, jag får väl gå till ÖBO igen imorgon och snacka med Maria och höra om jag kan få en ny utskrift eller något, och se till att det skickas till mig här i Örebro och inte någon annan stans. Fick i alla fall reda på att det brevet jag fick igår var min lönespec, och den vill jag ju ha. Annars blir det konstigt i mina papper - igen.

I vilket fall som helst hade vi grupparbete idag och det gick väldigt bra - tror jag.. Jag är fortfarande lite osäker på vad det var vi skulle göra men, jaja, det löser väl sig imorgon ^_^;; Sen följde M med mig och L in till stan, där vi hittade lite billiga skivor på NAJZ PRAJZ och mat på BK - hihihi, jag blev bjuden på toalettkostnaden ^___^ Det mer eller mindre gjorde min dag :D Vi tog en sväng förbi GAME också, men hittade inget jätteintressant. Förutom möjligen FFX, men den går att klara sig utan (fast L köpte ju FFX för ett tag sedan).


Vi hittade även till Systembolaget på Stortorget, så jag fick äntligen lite varmochkall och numera befinner sig Captain Morgan i mitt vardagsrum ^_^

Jag tror vi har en skåpsråtta, det låter som om L ska äta glass :P


Spexfesten var riktigt, riktigt trevlig ^__^ De visste hur man annordnar en brakfest för pyttelite pengar. 25kr för full tacomiddag. Minus dricka, som man fick ta med sig själv, men det spelar ingen roll. Vi hade trevligt som sjutton i alla fall, och vi lärde känna nya och intressanta och väldigt trevliga människor (återigen dessa trevliga människor här i Örebro :D). En av dem var dessutom Varbergare, så jag kände mig inte så långt hemifrån längre :) Det var

även in till honom L hade gått fel första veckan vi bodde här. Hon skulle gå och slänga skräp och gick i sina egna tankar när hon plötsligt upptäcker att det var för många röster i vardagsrummet och alldeles för många skor i hallen. Då vände hon kvickt som attan, fick problem med att stänga dörren och kom till slut hem till mig, väldigt skärrad och upprörd över vad hon hade gjort ^^;

Men det var ju tur att vi fick det uträtt så hon inte behöver våndas över att det var någon surkärring hon hade gått in till, eller någon gaggig gammal gubbe.


Jag fick förresten höra att jag äger på ordbajseri. Stämmer det? Jag förstår inte riktigt vad B menade när jag sa att jag tog priset när jag fick MVG och 3 på essäfrågan på mitt religionsprov i nian av att hitta på hälften av det jag skrev. I och för sig skrev jag ju provet som det skulle skrivas, och på essäfrågan lyckades jag bara ljuga litegrann, men tydligen ljög jag så bra att min lärare trodde på det ;D Det är då man vet att man är bättre än läraren på ämnet man läser (fast hur ofta har inte det hänt nu på senare dar? Jag säger bara fru Ent, som jag hade som datorkunskapslärare i ettan på gymnasiet...)

22:32 Chobits, sen sova. Eller sova. Sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0