Lördag-Söndag-Måndag

2008-08-30 – 11.58 – Lördag

Runt 7:38 imorse vaknade jag till av mig själv, men var inte direkt sugen på att gå upp, så jag tänkte somna om, men hann inte långt förrän min mor ringde två minuter senare och talade om för mig att jag nu är moster :D

   Lilla Lilja kom till världen runt sextiden imorse, var 51cm lång och vägde 3,4 kg. En ganska liten plutt, men om jag minns rätt var inte Maria mycket större hon.

   Ett par timmar senare väcktes jag av ett mms på systrami och hennes lilla skrutt. Får se till att hälsa på dem på fredag när jag ändå ska ner till Göteborg.

Lilla gullpluttarna :) 12:02

 

~ * ~

 

2008-08-31 – 18.08 – Söndag

Okej, eftersom jag är dum i huvudet försvann det jag skrev om igår, så jag får försöka göra en sammanställning om vad som hände igår.

   Erhm, allt kanske inte kommer i rätt ordning, men vi åkte i alla fall till affären och köpte mat för både igår (kokt korv och makaroner) och idag (blodpudding med lingonsylt och bacon), och jag tror vi packade upp lite saker i vardagsrummet och sånt. Jag fick till exempel upp min tigerhandduk ovanför min säng, så det är inte bara grönt på mina väggar nu, utan lite svart och orange också.

   Vi konstaterade enhälligt att vi skulle låta bli att gå på poolpartyt, även om det hade varit kul. Känner att jag inte riktigt kommit in i min faddergrupp än, men det kommer nog ordna sig. Jag har ju tagit kontakt med kassören i klubbmästeriet, så jag har i alla fall en fot inne där.

   Tror vi lyckades dubbelboka så att både Kim och Elisabeth kommer hit runt It’s SÅ – även kallad Örebrodagen. Jag och Kim kommer väl kunna trivas, medan L och E kommer sitta hemma i lägenheten ^_^;

 

Idag har vi mest varit lata och inte gjort särskilt mycket. Jag tog en Eezee strax innan vi började laga mat, eftersom jag har en axel som inte riktigt är van vid att sitta vid en stationär dator, och då började mitt huvud bulta. En sådan där långsam huvudvärk, som liksom smyger sig på en, och klänger sig fast och sakta men mycket säkert tar järngrepp om ens hälsa och välmående.

   Tror migränen kan ha berott på att jag åt en massa mörk choklad igår, och så vitt min läkare har talat om för mig så ska man akta sig för att vräka i sig mörk choklad samt rött vin, eftersom de innehåller ämnen som migrängener gillar. Fråga mig inte hur det går till, men så är det tydligen i alla fall.

 

Har suttit och spelat Super Mario - Legend of the Seven Stars hela helgen, eftersom jag lite halvt kommit på att jag har ju faktiskt en massa spel att spela även om jag inte kommer åt Internet.

   Känns väldigt kul att spela Mario i ett rollspel, även om det tagit sjukt lång tid att komma till level sju. Men det beror ganska mycket på att man får ganska lite exp.

   Har läst lite till ur Lida också. Annie har kommit hem efter att hon varit och köpt nya papper åt Paul och ska strax lägga tillbaka honom i sängen, och jag känner mig sjukt indragen i berättelsen, eftersom jag själv spänner mig för att han ska klara sig. Sjukt spännande! Kanske inget att läsa för den med svaga nerver, men åh, vad jag vill rekommendera den till alla andra! Okej, jag har inte läst ut den än, men hittills är den apbra!

 

Lisa ringde mig idag också. Det var trevligt att prata lite strunt. Blev väldigt förvånad över att min telefon inte dog med en gång, men den vill sig faktiskt ibland. Ska försöka få tag i Kim igen också. Ringde honom i fredags, men då var han på väg att träna och sen skulle han ut. Ringde honom igår, men då var han hos Therese. Ringde igen idag, och då satt han hos Martin. Han ringde mig inatt också, men då skulle han egentligen ha ringt någon annan, och jag hörde knappt vad han sa, så jag gissar att han var på Rockbaren.

18:28 - Imorgon börjar skolan. Leskigt! >_<;

 

~ * ~

 

2008-09-01 – 17.27 – Måndag

Ja, vart ska vi börja?

   Första lektionen avklarad med massa lek och diskussion och trevligheter. Mycket mysigt faktiskt. Vi blev indelade i grupper och min och L’s grupp skall träffas imorgon och gå över idéer och lekar.

   Sen åkte vi in till stan och letade reda på stadsbiblioteket och medborgarkontoret och fick reda på vad vi skall göra för att få pengar av Örebro Kommun. Samtidigt som vi var där skaffade vi även lånekort och jag undrar vad jag ska med det till, med tanke på att senast jag lånade något på ett bibliotek var i ettan på gymnasiet, typ.

17:34 Jag skriver nog mer sen.

 

19:28 Nu skriver jag mer, tror jag

Kom att tänka på att det var en surgumma på bussen. Buss 14 har slut och startstation vid Universitetet, så det är jättesmidigt att bara kliva på den när man ska in till stan. Så jag, L, B och Em sätter oss vid ett fyrsäte i början av bussen, de där som brukar vara förtursanpassade för äldre och handikappade. Buss 14 går även förbi Universitetssjukhuset (x antal hållplatser) och någonstans kom det på en man som visst hade krycka. På den redan fulla bussen, sätet på andra sidan gången, satt surgumman och vände sig till oss som var inbegripna i ett samtal.

   ”Ursäkta, men är ni handikappade allihopa? Det står en man där med krycka!”

   Och, jovisst, vi flyttade på oss, alla fyra, men inte satte sig mannen ner. Istället satte sig en annan tant där. Och när den tanten gått av satte sig surgumman på våra platser, trots att hon redan hade en plats. *sigh*

 

Men kursmötet med alla nollor, tvåor och treor på Musikhögskolan var riktigt kul. Runt 70-100 pers inträngda i en pytteliten lokal som alla skulle leka lära-känna-varandra-lekar. Första leken var Evolutionen, eller en version av Superman. Dvs man börjar som ett ägg, möter ett annat ägg och kör sten-sax-påse och den som vinner utvecklas likt en pokémon till en kyckling, som mot nästa kyckling gör samma sak, och vinnaren där blir en hund, därefter en dinosaurie och efter detta Superman. Jag kom så långt som att bli en dinosaurie…

   Sen blev vi indelade i fyra ungefär lika stora grupper som ställdes i ringar och en av faddrarna började med att säga ”Hej, jag heter X och jag tycker om bla-di-blärum” och den som associera med bla-di-blärum tog över och sa ”Hej, jag heter Y och jag gillar också det, fast jag tycker bättre om plättplutt” osv. tills alla i gruppen fått presenterade sig och då fortsatte man gå associera.

*GLASSPAUS*

   Leken därefter skulle gå till på det sätt att man letade upp någon man inte kände sedan innan och fråga ”Hej, vad gör du?” – ”Jag… erh… dansar” – ”Åh, det är ju precis det jag vill göra!” och så dansar man. Sen frågar den andra samma sak och man kommer på något nytt som båda två vill göra. Efter det lekande paret upp ett annat par och frågar dem samma sak, och dessa fyra letar sedan upp fyra andra, osv. tills alla ingår i samma grupp.

   Sen skulle vi sjunga. Alla skulle tänka på varsin melodi och sen gå runt i rummet och få andra till att börja sjunga på samma melodi. Jag valde Take A Chance, eftersom L har de flesta Mamma Mia-filmlåtarna på sin spelningslista och det är hennes musik som spelas mest just nu. Det gick dock inte så bra för mig, så jag övergav den idén och hoppade in bland fem killar som stod och sjöng på Räddnings Patrullen. Det var även den låten som vann XD

   *dundundun* Blodpotatis! Alla utom en var vanliga potatisar och den som inte var en vanlig potatis var blodpotatisen! Blinda knuffades vi runt i rummet och viskade ”Potatis?” och ”Potatis!” till varandra. Förutom blodpotatisen som viskade ”Blodpotatis!”. Den vanliga potatis som fick höra detta dog omedelbart en fruktansvärt dramatisk död och sällade sig sedan till dödskören. Eftersom de döda potatisarna visste vem blodpotatisen var kunde de också varna när han kom i närheten av en vanlig potatis. En fruktansvärt rolig lek som tog en stund att slutföra, men jag måste faktiskt skryta med att jag höll mig kvar rätt länge. Det var ett tag som jag ville titta upp och se vad som hände, men samtidigt var det så spännande att inte veta vad som föregick runt omkring.

 

Imorgon skall vi ha grupparbete. Vi hade kunnat ha det idag, men grupp Flex som vi kom att kalla oss bestämde oss att det var lika bra att ta det imorgon bitti, eftersom de flesta var trötta i huvudet. Och då var klockan bara tolv! Själv hade jag kunnat hålla på till tre-fyra efter jag fått i mig maten :D Jag kände mig väldigt pigg och allärt, men det var jag tydligen ensam om.

 

Nu är frågan, skall man svänga ihop något nu att äta imorgon, eller skall man ta det imorgon? Frågorna är svåra…

20:17 och mat skall i magen. I alla fall imorgon…

Oh, vad jag längtar tillbaka till den tiden...


Kommentarer
Postat av: Annakarin

Hallå, tänkte du kanske ville ha koll på min blogg mä!

kram, ses på måndag!

2008-09-06 @ 19:27:49
URL: http://anka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0