Vidare information...

2008-10-01 – 23.47 – Onsdag

Så, då var vi äntligen inne i Oktober, och denna månad inleds med ett tretimmarspass om dramapedagogik följt av ett fyratimmarspass om dramapedagogik. Skillnaden var att vi under det första passet var i en liten sal och nästa pass var vi i en stor sal. Första passet vad jag pigg och alert som en mus och andra passet höll jag på att svimma på så då tog jag avstånd från att delta i övningarna, men det var grymt kul att kolla på klassen. Särskilt när de gjorde en övning där de skulle gå runt i rummet och visa olika känslor och uttryck – glad, ful, lätt, stark, grön. Att vara ful blev en så tydlig skillnad mellan de som var estetiskt fula (de som grimaserade och på så sätt var fula) och de som gick in i sig själva för att hitta fulheten. Det var så snyggt :D

 

Vilken krydda är det som står bakom dörren?

     Kummin!

     Har ätit sallad och rester av någon månad gammal korvstroganoff och ris. Nu är jag snart så trött att ögonen går i kors. Men det är i alla fall oktober :D Och jag har hittat Vier Brillen och beställt deras skivor, plus att jag och L bestämde oss för att köpa Catta en förtidig födelsedagspresent, så hon kan komma och hälsa på oss i slutet av månaden :) dvs vi köpte hennes tågbiljetter hit.

     Och min ansökan om bostadsbidrag gick igenom och på fredag kommer jag få en tusenlapp extra för september. Och en tusenlapp extra i slutet av månaden för oktober. Och en tusenlapp extra i månaden för november… I think you get the point, ey? ;)

00:08 Och jag tar hand om dig med kex och ost och vin…

 

~ * ~

 

2008-10-02 – 16.38 – Torsdag

Ja, vad har vi gjort idag då? Hittills har vi varit i skolan och fått reda på hur vi ska göra för att söka nästa termin. Känns ju väldigt logiskt och bra att man som programantagen ändå måste söka nästa kurs… Det finns väl bra förklaringar för det, men jag vet inte. Urban är i alla fall en väldigt bra informatör och studievägledare och jag har fått reda på att jag kan använda mig av mina 30hp historia, om jag nu skulle få för mig att göra det. Måste bara få ett intyg av GU att jag läst historia A där, annars är det ju inget värt. Men förhoppningsvis är de snälla där och vill ge mig det. Läser jag 30hp till (historia B) kan jag bli historielärare – om jag läser till lärarprogrammet till min teaterpedagoglinje… o_O Massa krångligt och jobbigt, men på något sätt kan det bli bra. Fast frågan är om jag vill läsa mer historia >_<;

 

Efter informationsmötet åkte vi in till stan och köpte värktabletter och vitaminpiller och öronvaxrensarsaker på Apoteket. Och tandborstar och musmatta och matklocka och Iron Maiden – No Prayer For The Dying på Claes Ohlsons. Sen gick vi och köpte te till mig, som ska motverka UVI och ett stresshjärta ^_^ Ni vet ett sånt där man kramar på med handen.

     Sen åkte vi vidare till Ö&B där vi hittade lite smått och gått. Inte en massa oj-hoppande-saker som godis och sånt som så många andra gånger fått för sig att de ska med oss hem, men ett par mjuka tofflor till mig, varsin apmjuk filt till oss båda, pasta, strumpor, skor och framförallt nya telefoner. Den L hade med sig hemifrån är så gammal att den säkert varit med på sjuttiotalet, och ringsignalen var så dov att man fick sitta precis bredvid telefonen för att höra om den ringde, så vi köpte två trådlösa telefoner istället :D Så nu kan folk ringa till oss, och vi kan faktiskt höra att det ringer – hoppas jag, vi har inte kommit så långt att vi provat att ringa än…

 

Nu funderar jag på att lägga mig i ett bad och läsa om Stanislavskij innan vi börjar städa lägenheten, för det behövs. Och sen ska jag ringa pappa, om jag kommer ihåg det…

17:00 Slowride, take it easy…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0