Och så går livet vidare

2008-10-06 – 22.21 – Måndag

Se där, nu har jag missat en dag till. Det var ju inte bra.

      Fast igår var vi duktiga och mötte upp med S och P på Brickebackens Café och satt och diskuterade Stanislavskij där. Maten var för övrigt väldigt god, och väldigt prisvärd. En nacho-tallrik för 69kr (62kr för studenter) och mycket mat fick man. Det var så mycket att de sista chipsen inte riktigt ville ner.

      Kände mig dessutom ganska död igår och var dum nog att lyssna på låtar som jag egentligen borde hoppat förbi – men vem har någonsin påstått att jag är smart?

 

Hade svårt att sova, för jag har ju låtit datorn stå på och gå igenom min musik så jag hittar de där låtarna som den vill ha licens för att spela (som den ändå inte kan ladda hem sen, för det saknas något annat som den inte vill säga vad det är >_<;)… I vilket fall som helst, datorn stod på och gick under natten igenom bland annat bokstaven L. Så flertalet gånger när jag vaknade till hörde jag Loke-låtar. Som tur var hann jag gå upp innan jag hörde Allt Du Är…

       För det andra så hittade jag en väldigt läskig bild på Thereses bildagbok igår som inte hjälpte mig att sova. Bilden visar ett monster med väldigt vassa tänder och ett par fötter som sticker fram under ett täcke. Under bilden står orden ”She waits for you to go to sleep and then she comes and eats your feet”. Ska jag tillägga att jag när jag var liten inte kunde somna om händer och fötter stack utanför täcket? Minsta lilla glipa gjorde att spökena skulle kunna äta upp mina fötter. Huvudet var ju klart att de inte kunde ge sig på, men ibland var jag tvungen att även täcka öronen… Sjukt läskig bild…

       I vilket fall så vaknade jag och mådde ganska skit. När L kom upp stod jag och diskade vår disk som skulle diskats för ett par dagar sedan men som inte diskades då så jag diskade den idag istället. Efter att ha svarat ganska kortfattat och nedstämt på hennes för en gångs skull morgonpigga hälsningar kom det efter en stund;

       ”Är du arg på mig?”

       ”Nej, jag är inte arg på dig…” och förklarade varför jag var arg/ledsen/sur/nedstämd.

 

När vi kom till skolan präglades mycket av det jag gjorde av mitt humör, men jag blev glad över att dagens gästföreläsare faktiskt föreläste i två timmar och sen fick vi göra några små övningar som inte krävde så mycket. Så jag slapp i alla fall vara fysisk. Efter lunchen fick jag dessutom skrika av mig, vilket jag tyckte var skönt. Vi skulle i grupper om tre skälla ut varandra – fast inte på riktigt, bara öva på att vara arga. Och när jag tog till min ryt-röst tystnade hela salen… och folk tittade på mig… och hela klassen utstrålade en känsla av ”Iiiik! Jag ska nog passa mig för att göra henne arg….!!”

       Men dagen slutade ganska bra, men ju mindre jag hade att ta mig för, ju mer gled jag neråt igen. När jag stod och lagade mat (quorn-filé-bitar, ris och soyasås) och L gick till affären för att köpa mjölk brände jag nästan vid såsen, för jag blev så disträ… Inte bra.

       Inga lektioner imorgon, så jag kanske kan läsa lite Spolin…? >_<;

22:38 Jag känner mig ensam…

 

~ * ~

 

2008-10-07 – 23.02 – Tisdag

Nu höll jag på att gå och lägga mig igen utan att skriva något här. Men det känns som om jag borde hålla mig kort, för mitt ben gör ont och jag vill läsa innan jag somnar.

       Vi läste faktiskt lite Spolin, varvat med Guitar Hero. Mellan varje låt diskuterade vi ett eller ett par påståenden hon hade listat upp om hur man skall gå tillväga under improvisationsworkshops. Kvinnan är sjukt luddig! Och hälften hon skrivit håller man inte alls med om, och andra hälften är rena självklarheter (i alla fall för oss som har sysslat med teater ett tag…). Tredje hälften är luddigheter. Ja, tredje hälften, kan ni inte räkna? :P

        Vi har inte gått ut och inte ens lagat mat idag. Känner mig grymt oaktiv egentligen. Till brunch åt jag tonfisksallad och till middag blev det en liten portion av resterna från spagetti och köttfärssåsen vi åt häromdagen.

 

 

Vad har vi mer gjort? Jag pysslade lite med min Peach-bild (ni vet, prinsessan i Mario-spelen som hela tiden blir kidnappad av Bowser och som Mario till varje pris måste rädda trots att han inte får något för det? :P)

        Har kollat på några avsnitt Vänner innan youtube la av (ingenting verkar vilja funka på min dator >_<;) och de sista flumavsnitten av Chobits.

23:08 Läsa om Brecht och sova sen…

 

~ * ~

 

2008-10-08 – 22.50 – Onsdag

Åh, vad dagens föreläsning var underbar! Jag blev för det första väldigt positivt överraskad när föreläsaren var från Göteborg, så man för en gångs skull fick höra lite go dialekt :P

        För det andra var hon grymt intressant att lyssna på och jag tycker det var synd att vi inte hade en heldag med henne, för jag tror hon kunde ha gett oss väldigt mycket. Men som tur är ska vi ha henne igen till våren :)

 

 

I övrigt har dagen varit ganska innehållslös, bortsett från att jag återigen gått ner mig. Men det tänker jag inte delge er några detaljer om, det skulle bli alldeles för personligt. Tyvärr, ni får nöja er med att så är läget.

        Gjorde kyckling i champinjonspad och ostsås till dagens film – Robin Hood Men in Tights. Har läst på om Bertolt Brecht också, vilket jag fann både väldigt skrämmande och intressant. Han borde studerats mer ingående i mina tidigare utbildningar, menmen, man får väl ta ett steg i taget…

22:56 Nu flippade Word till också o__O;;

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0