Mycket på en gång...

2008-10-19 – 18.40 – Söndag

Nu har jag firat klart min födelsedag. Först blev det firande med mamma. Mormor och Maria kom över och vi åt tårta. Fick öppna paket och har nu fått ett par dussin grytlappar och lakan – jag och L funderar på att sy ett lapptäcke av dem :P Sen var det lite plock och pill innan annat folk skulle dyka upp. Till en början var det bara jag och Kim som Fiona och Gammelsmurfen, men sen kom Alv som sig själv, Arlene som sin mor och Björn. Efter en stund kom även Bäta som björnbuse tätt följd av Teresa som random anime school girl :)

   Vid tio begav vi oss iväg till Frölunda Torg för att åka via Linné där Bäta skulle få pengar av sin far, som även bjöd oss på varsitt glas vin. Därefter drog vi vidare till Rockbaren där vi hittade en Tommy, Kikki, Therese och lite annat folk. Jag hade väldans trevligt, och det var ju det som var meningen :) Är faktiskt väldigt glad över att träffa Tommy igen, även om han också fallit för den hemska trenden att raka av sig allt hår.

 

Var i säng vid halv fyra någon gång. Vaknade vid nio första gången, sen tio, halv elva, kvart i elva, halv tolv, tolv. Då var det bäst att gå upp tyckte jag, trots att jag redan varit uppe en gång och hämtat ner datorn för att försöka skriva lite på uppsatsen. Det gick lagom inte bra. Efter mycket om och men fick jag tillslut upp Kim också och vi kunde äta lite frukost innan vi gick hem till pappa.

   Plötsligt blev jag rik igen och innehavare av en sprillans ny Soda Streamer :D

 

För övrigt har jag de senaste dagarna haft jättekonstiga drömmar. Häromdagen drömde jag att mamma var och hälsade på i Örebro på skolan, och vi stod i krysset, fast det var i Nordstan, fast på Musikhögskolan… och vi var inomhus, men trots det stod folk och rökte, trots att det var folk runtomkring som var allergiska, och jag ville röka… Mamma blev lite sur men sa ändå att det var mitt eget liv, och jag fick en cigg av någon och drog några munbloss innan mamma tittade bort och jag gömde mig bakom en pelare och sög in resten i ett enda andetag.

   Den andra drömmen drömde jag i natt, klassen satt i krysset och helt plötsligt utbrister U ”Ja, jag ber om ursäkt för att jag är lite konstig, jag har glömt äta mina hormoner… Alltså, jag var man förut”. Man ba va?! Nåja, jag är glad att det bara var en dröm :P

20:49 Word stängde ner sig utan att säga till…

 

~ * ~

 

2008-10-20 – 14.08 – Måndag

Oooh, jag har ätit sushi nu :) Jag mår bra. Jag är glad. Dock är jag inte glad över att jag inte fick äta sushi med Kim, menmen, jag fick äta sushi och träffa Catta och Li i alla fall ^_^

   Haha, tågvärden tappade min biljett. Han har norrländsk dialekt och ganska gay. Kul kombo tycker jag XD Usch, jag måste börja skriva på uppgiften… Jag har ca 2 timmar batteri på datorn och tre timmars resa… Hur ska detta sluta? Bäst av allt är att jag redan börjar bli hungrig igen ^_^; Epic fail. Nåja, förhoppningsvis ska jag överleva att åka baklänges igen…

14:11 Dumdidumdum

 

16:14

Woho, nu har jag skrivit nästan 750 ord. Fast väldigt osammanhängande och ostrukturerat. Men, jag har i alla fall skrivit någonting. Nu ska jag bara lyckas ta mig hem med alla mina miljoner väskor och pryttlar och sätta mig och korrekturskriva skiten också. Hej, jag känner mig som mitt gamla jag igen när jag skrev hundra utkast innan jag sammanfogade dem till ett :) Helt krazy liksom :P

   I övrigt har resan hittills varit ganska lugn och ostörd. Däremot tror jag batteriet håller på att ta slut, även om jag inte har suttit vid datorn hela tiden. Menmen. 35 minuter kvar säger den, det vill säga jag kan skriva i ca en kvart till.. Sen är jag snart hemma i Örebro :D

16:20 Åååka pendeltåg…

 

~ * ~

 

2008-10-22 – 18.16 – Onsdag

Vi har jobbat vidare på våran forumteaterscen idag, fast mer på karaktärerna och deras relationer än på själva scenen. Vi har också jobbat en hel del med min roll som Joker, spelledaren. Det känns väldigt skönt att faktiskt få lite mer förslag på hur jag ska göra än som det var igår, då jag fick pekfingrar att rätta mig efter utan några förkunskaper alls. Det är faktiskt väldigt jobbigt och irriterande när man inte vet vad man ska göra och får höra ”Så här ska du göra”.

 

Jag och L gick till Ö&B för att köpa lite småprylar. Bland annat två microfiberfiltar, eftersom både mamma och Nina blev kära i min som jag hade med mig ner. Och det var tur att vi gick igår, för idag hade de antagligen varit slut.

 

Just ja, jag har inte skrivit klart min uppgift… Jag pratade med Jens och talade om för honom att jag hade missbedömt tiden och inte riktigt ställt in mig på att komma hem igen (när jag väl kom hem i måndags fick jag nästan – men bara nästan – en panikångestattack). Han tyckte att jag skulle ta det lugnt och ta hand om mig själv och skriva så mycket jag orkar och sen skicka in det jag skrivit. Så jag ska väl fylla på med i alla fall tusen ord till, sen får vi se hur mycket upprepningar det är och vad som går att fylla ut lite mer…

18:24 Nu ska jag på KM-mjödmöte

 

~ * ~

 

2008-10-23 – 17.33 – Torsdag

Tja, dagen har varit händelsefull. Jag känner mig mycket säkrare på min roll som spelledare nu, och jag tror att det kan gå ganska bra imorgon. Ska försöka komma ihåg att ta med mig datorn och ölburkar till kulturskolan imorgon, där vi skall vara.

   Det märks att pengarna börjar sina, men å andra sidan så får vi pengar igen imorgon ^_^ Sånt är alltid trevligt.

17:44 That 70’s Show

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0