Sånt är livet...

2008-11-18 – 06.57 – Tisdag

First thing first. Jag kan nog inte tjata tillräckligt över hur bra Wall-E är. Se den, om du inte redan har gjort det, och ha du det så se den igen! Just nu är den mitt lilla lyckopiller.

   För det andra så gjorde jag en halvlyckad lasagne häromdagen. Halvlyckad som i att köttfärsen inte skulle varit så klumpig och en starkare ost till ostsåsen, men annars var den helt okej. Kunde kanske haft i lite mer kryddor, men jaja, man kan inte lyckas med allt. Att den var ätbar är första steget i rätt riktning ;P

 

Jag höll i en stepplektion igår! :D Jag är mäkta stolt över mig själv, över att jag faktiskt kom ihåg någonting. I och för sig kom jag egentligen bara ihåg tre steg… Menmen, klassen tyckte det var jätteroligt och de provade och skrattade. Många spirit-fingers.

   Anledningen till att jag fick hålla i en lektion är för att vi har lämnat delkursen Teaterns Teori och Metod och gått över till delkurserna Den Dramatiska Texten och Röst/Rörelse. Första Dramatext var inställd för vår föreläsare hade glömt av att han skulle ha oss, så några av oss gick in i vårt klassrum och körde en massa roliga övningar istället, bland annat Boris, Talkshow, en kort-lek mfl. Första Röst/Rörelse var riktigt kul. Jag trodde inte jag skulle orka vara med på hela 3-timmarslektionen efter uppvärmningen, men för en gångs skull var det uppvärmningen som fick mig att vilja fortsätta. Helt underbart att få röra på sig efter 10 veckors stillasittande.

 

Jag och L gjorde ett bragdjobb i förrgår. Som sista examinationsuppgift i Teaterns Teori och Metod skulle vi skriva ett PM som skulle vara på ~3000 ord. Vi hade ganska tidigt kommit fram till att vi skulle skriva det gemensamt och jag väntade därför på att hon skulle bli klar med sin förra uppgift. Detta gjorde att vi i förrgår, dagen när PMet skulle in, satte oss och ordbajsade fram ~2500 ord, som faktiskt såg helt okej ut. Jag tror dock att vi kommer få komplettera det på något sätt, för det känns väldigt ihophafsat, men vi gjorde det i alla fall och hade till och med några tio minuter till godo innan det blev igår.

 

Jag börjar bli trött på att bli bortglömd. Eller nej, jag är trött på att bli bortglömd, dumpad och nertittad på. Jag vet inte hur många gånger jag försökt göra min röst hörd och bara blir ignorerad. Vad är det jag gör för fel? Jag syftar både på verkliga livet och på Internet. Jag vet inte hur många gånger jag skrivit inlägg i olika syften, ofta för att få hjälp, på forum som Helgon och liknande och inte ens fått ett enda svar, trots att man på Helgon kan se hur många som läst tråden. Kul. Skitkul.

   Jag är skittrött på att bli sviken. Men framförallt är jag sjukt trött på att få höra ”Lilla gumman” saker som om jag vore dum i huvudet. Jag fattar inte vad det är för kul med att försöka trycka ner folk på det sättet. Försöker man göra sig själv större genom att hitta någon annan att göra mindre? >_<;

07:12 Frukost nu, sen gå till skolan…

 

~ * ~

 

2008-11-22 – 20.42 – Lördag

Okay, long time no seen. Jag har börjat skriva på en liten berättelse, som jag antagligen inte kommer att publicera här. Kanske på min deviantArt, eftersom vem som helst inte kommer kunna läsa den då. För ja, den kommer ha grov censurkontroll… :D

   DET HAR SNÖAT!! Och det ligger nästan en halv decimeter på marken ^__^ Mer än vad det gjorde häromdagen. Jag är glad!!

   Vi har långhelg just nu, så sedan i torsdagseftermiddag har jag och L inte gjort något produktivt alls. Vi har visserligen skrivit på våra diverse berättelser och spelat Final Fantasy. Det mest produktiva har väl varit att jag tvättade i förrgår efter skolan och gick och handlade mjölk idag. Men bortsett från det har vi inte varit utanför dörren sedan vi kom hem från skolan i torsdags.

   Little Nicky gick på fyran förut :D Äntligen något roligt som gick på en tvkanal vi har. Ja, vi har fortfarande bara en kanal. Men både Kim och Krille har lovat att de ska ta sig en kik på eländet. Fast det går egentligen ingen nöd på oss. Vi köpte ju en massa filmer från CDON för någon månad sedan och vi har INTE sett klart alla dem än. Långt ifrån.

   Nu ska man bara få denna månadens studiemedel att räcka till julklappar också >_<; Phuck.

20:49 I’m the only gay eskimå…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0