Freckles!

Sommar, sommar, sommar, det är glass och folkets park
Sommar, sommar, sommar....

Efter en lagom lång resa till Belgien har jag vilat upp mig i nästan en vecka efter Graspop. Lyckades bränna både mina knän och få en lagom häftig solbränna på ryggen :D Dock orkar jag inte gå igenom hur jag tyckte banden var, men jag kan säga att Kiss rockade hårdast i mina ögon ^_^ Det kom fram en kille och tyckte att jag borde sluta tycka om dem bara för att de hade problem med ljudet och för att Thayler och Singer hade kört en kvarts trum- och gitarrsolo. Är de inte musiker och får lov att göra sånt? Jag uppskattar solon, och ljudproblem kan drabba alla. Dumhuvud. Stanley skulle mjuka upp publiken när strulet till höres slutat bråka och började plinka på sin gitarr, men det var något som inte riktigt stämde. Tonerna som ljöd ut i publiken var ingen Kisslåt.
 - No Stairway, no Stairway!
skrattade Stanley som var ensam på scen. Men vilken scenshow det var! Alla gamla klassiker; spruta eld från svärd, spotta blod, flyga upp i spotlightsen, flyga över publiken ^___^ Dock saknade jag några lugnare låtar, men fan vad det öste ändå :D Fick en liten flipp och rockade gärnet under Rock and Roll All Night. Sen hade jag problem med att rocka loss, dels för att jag blev ägt KISSnödig och för att jag liksom gjorde slut på all energi ^^; Och jag ägde publiken som stod framför oss också. Ser man inte så bra, då gör man det enda rätta; Man skriker iväg dem :D Det var inte det att jag skrek åt dem att flytta på sig, nej, jag skrek för att jag tyckte bandet var bra, och ganska ofta flyttade folk på sig, så jag hade en fem meter eller så till nästa människa (framför mig i alla fall). Och kommer de tillbaka så åker jag dit igen, för trots att det är massa problem med köandet och långt att gå och sånt så är det faktiskt en riktigt trevlig festival - när man slipper tråkiga fransmän som bara knarkar och tycker att deras tält är finare än vårt (jag SKULLE ha kastat raviolin på dem....)

Jag måste erkänna att det jag sagt om Maiden på förra Graspop kanske inte riktigt var sant - fast jo, det var inte en lika bra spelning som den de gjorde i år (eller 05 på Ullevi heller). Det blir liksom en helt annan grej när man kan sjunga med i låtarna, när det är låtar man känner igen, även om man kanske inte kan hela texten :P Vi hade lovat Kim att vi bara skulle kolla några låtar, köpa cigg och sen komma tillbaka till campet, eftersom han ändå ska se dem i Göteborg om några veckor.
 - Oj, men den låten är ju bra! Och den här måste vi höra... Vänta lite, vi kan ju inte gå nu, den här äger ju! Plötsligt hade visst halva showen gått när vi väl ryckte oss i kragarna och begav oss tillbaka. Stackars Kim verkade inte alls glad åt det :P

Men nu är sommaren här, jag sitter inne och tråkar medan jag väntar på att min höggravida syster ska komma så vi kan hitta på något skoj. Är det något jag har saknat under flera år så är det mina fräknar. Men i år har det blivit ändring på trenden, i år är de här igen! Och jag har faktiskt lyckats få hyfsat mycket sol så jag kan skryta med lite bikinilinjer. Frågan är om man inte ska ta och sticka ner till havet idag igen? Börja med cyklandet, det är faktiskt riktigt kul att cykla, och främst cykla själv, för då kan man bestämma själv vilken fart man ska ha och vart man ska cykla. Är det någon som tittar konstigt på en så kan man bara öka takten lite utan att det verkar konstigt och försvinna runt närmsta krök. Däremot är det inte lika kul att bada själv, särskillt inte då man har ett ganska kasst självförtroende och stranden är full med vad en vän till mig skulle sagt; tjejer som väger ett kilo som inte har fattat att när åldern slår till så behåller man inte formen lika lätt...

Åh, just det. Peppe Eng och Arne Hegerfors.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0