Vecka 35

2011-09-04 – 10.57 – Söndag

För drygt tre år sedan lämnade jag allt som kan kallas trygghet bakom mig. Jag sa tack och hej då till Götaland och begav mig till Närkeslätten. Det var tre år av hårt jobb, glada vänner, god mat och skapandet av en ny, fast och trygg punkt. Egentligen skulle det bara vara två år. Men jag tänkte, att ett tredje år gör nog varken till eller från. Sen var det dags igen. Tryggheten som fanns där i den lilla storstaden, med det lilla universitetet och de familjära ansiktena, började luckras upp och det var dags att ta ett nytt farväl. Jag begav mig tillbaka till min kära västkust, hittade en ny punkt att bygga upp tryggheten kring. Det har trots allt inte gått så lång tid sedan det att denna tredje, nya punkt etablerades, men det har ändå hänt en massa saker. Den trygghet jag trodde jag hade kvar i Götet och hade med mig från Örebro, stannade en stund, men varade inte särskilt länge. Många gånger har jag sagt att jag mått dåligt, att jag inte vill vara med om sådant som skadar mig, att jag vill dö och så vidare, men jag har alltid lyckats kravla mig tillbaka. Och det känns lite som att varje gång ödets klocka slår, så slår hon hårdare för varje slag. Om det jag varit med om den gångna tiden varit så fruktansvärd, vill jag inte ens spekulera i vad framtiden kan komma att ha i sitt sköte.

 

Gollum says: my pillow and blanketsssss

 

Nu över till en mindre poetisk uppdatering av mitt liv. Jag har fortfarande kvar jobbet, bara bytt projekt. Däremot har jag fått mer eller mindre två jobberbjudanden. Det ena från en gammal vän som jag jobbade med under en kortis när jag läste på Wendelsberg. Det rör sig fortfarande om telefonförsäljning, men på ett helt annat sätt. Det andra från en vikariepool, som mamma tyckte jag skulle ringa och säga att jag vill jobba i förskola och skola. Dock hann de ringa upp mig innan jag hann ringa dem o__O Så jag ska bara få hem ett utdrag ur belastningsregistret, sen ska jag på intervju där också (plus att mamma tipsade om att det finns en ledig tjänst på en avdelning nära hennes jobb). Det är nästan så jag fick ett tredje jobberbjudande, av en dörrförsäljare. Eller, han sålde dammsugare, och knackade inte dörr. Men det var en väldigt intressant uppfinning han visade. Synd bara att den var så dyr. Och avundsjuk blev jag, för han hade visst köpt sig en alldeles egen tiger, som han åkt och hälsat på och klappat på och allt sånt där som jag vill göra ;___;

 

De senaste dagarna har jag försökt få tag i folket på GU, men inte fått något svar. Har fått schema över när teaterdidaktik-kursen ska gå, men ingenting om teaterlärarprogrammet. Har fått uppdateringar på att skriva för scenen-kursen också, den verkar spännande. Och imorgon, om jag mår bättre då (har sjukt ont i kroppen och har typ tappat rösten), ska jag på möte för att eventuellt vara teaterledare för en konfirmationsgrupp. En kompis tipsade om den, hon är själv ledare där, och gruppen ska tydligen sätta upp en föreställning och behövde en regissör :)

11:12 Mera te!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0