Peripeti

2011-10-26 – 21.12 – Onsdag

Såatte… jag träffade de där snälla människorna som bara helt på måfå kliver ombord på fordon och delar ut lappar till människor som behöver lappar. Eller så är de egentligen fruktansvärt hemska människor som delar ut böter till helt fredligt folk som faktiskt har betalat biljetten. Jepp, 1200 av Svea rikes riksdaler vill de ha av mig, Sämsttrafik, fastän jag dagen innan köpt nytt månadskort som sedan inte kunde registreras i deras maskiner eftersom de är sämst och inte funkar. Puss på er, hoppas ni tycker mitt brev lät bra, för jag tänker inte betala. Särskilt inte då ni vid flera tillfällen har särbehandlat och diskrimminerat tjuvåkare, då vissa slipper få böter och istället får en varning.

 

Give 'em some ke-ra-ey-zee eyes and get what you want

 

Men, för att övergå till något roligare så har jag upptäckt att min lön var mycket bättre än vad jag hade hoppats på. Denna månad kommer det dock bli lite snävt, men nästa kommer bli helt fantastisk. Då ska jag äntligen låta mig själv unnas lite roligheter. Kanske någon ny piercing, eller ännu hellre den där tatueringen jag har väntat så på att ha råd med att göra.

 

I går var det sista träffen i kvällskursen som jag läser/läste (Teaterdidaktik). Vi som var där fick godkänt, eftersom vi varit på alla träffar och gjort uppgiften. Jag var jättenervös inför att redovisa, även om det bara rör sig om 4,5 högskolepoäng, så kändes det ändå som om de andra redan var så säkra på sitt och jag bara kunde fantisera ihop något som kanske kan funka. Uppgiften gick ut på att skriva ihop en planering för en fiktiv eller faktisk grupp som man ska leda/undervisa i teater, och sedan leda kursdeltagarna i en eller ett par övningar man tagit med i planeringen. Jag skrev ihop min planering lite i sista laget, men fick ändå som sagt bra respons på det hela :) Makes me a happy giraff ^^

 

Ännu mer bra nyheter! Jag har ÄNTLIGEN, bara sisådär 22 månader försent, fått betyg i PDI A, vilket gör att jag nu sent omsider kan ta ut min examen :D Så, jag funderar på om man ska ta och ha en liten examensfest eller så i slutet av november. Kanske till och med kombinera med en inflyttningsfest. Vi får se, jag har inte riktigt tänkt klart än.

21:31 Nu ska jag sova så jag kan tjäna mer pengar ^_^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0