X__ó

2011-04-11 – 18.25 – Måndag

Hoffmaestro, Nanne Grönvall, Backstreet Boys, Journey, Urga och The New Merseysiders har fått pigga upp mig lite idag. Kim kom hit med P6 i fredags för att vara med på den femtonde Tjällossningen, Tjälis även kallat i folkmun. Själv var jag inbjuden på en fest med några tepeettor, så vi träffades först när timman slagit över till lördag. Vi låg vakna ett tag och hade, på Kims begäran, en femårsutvärdering. I alla fallen liten utvärdering där vi diskuterade genusperspektivet på vårt förhållande :P Några timmar senare begav han sig ner tillbaka till campus medan jag fick för mig att göra kakor. Dessa åkte in i ugnen precis när Kims familj kom på besök, så de fick riktigt färska, tjocka choklatechip-m’n’m-kakor att mumsa på. Under tiden som jag och Linnéa hade fixat med smeten hade vi också passat på att göra i ordning lite kyckling att ta med till Kinas inflyttnings-grill-och-impro-fest.

 

*Bäta-samtal*

 

Väl på festen hade jag mycket trevligt, Kina hade lyckats få det riktigt hemtrevligt och karaktäristiskt sen vi hjälpte henne att få in alla grejerna. Det blev en del dricka och mycket snack, så när klockan närmade sig ett kände jag att jag ville bli lite omkramad av göteborgare så jag och Linnéa tog bussen tillbaka till da hoods. I och för sig åkte Linnéa hem, men jag hoppade av vid campus och smög mig in på Bärseback där jag ganska snabbt hittade folk som jag kände. Jag gillar att vara omgiven av massor med folk som jag tycker om, samtidigt som jag tycker det är väldigt kul att dyka upp bland människor som inte alls känner mig för att kunna pinnpointa de jag faktiskt känner.

 

*random-gå-ifrån-datorn-en-stund*

 

Igår var Kim och jag tydligen sura på varandra. Jag var sur på honom för att han inte ringde mig när han kom hem som han hade lovat och trodde därför att han var sur på mig. Så idag har jag gått omkring och undrat vad tusan jag har gjort för att han få honom sur på mig. Inte fått så mycket vettigt gjort alltså. Men jag har underhållit mig själv. Måste sluta skjuta upp allt jag måste göra. Men nu har jag i alla fall fått Maria och pappa till att gå på visning på en lägenhet åt mig på torsdag. *hållertummarnaochpepprarochsaltarliteöveraxelnsamtidigtsomhontarlitepåträ*. Ska ringa GU imorgon och höra efter hur det blir med teaterlärarlinjen där. Och söka kurser. Om jag nu ska plugga till hösten, vi får se hur det blir med den saken. Funderar på att läsa någon distanskurs i alla fall. Och underhålla mig med att söka jobb, om inte annat.

19:58 Nu ska jag träna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0