Sök högskola/uni nu!

2011-04-15 – 00.55 – Fredag

nu är det dags för skamlös reklam!

Idag är sista dagen att söka in till Teaterpedagogprogrammet vid Örebro Universitet. Under utbildningen får man läsa Teater Drama I-II (60 högskolepoäng) under det första året och Pedagogik med didaktisk inriktning A-BII (60 hp) under det andra. Utöver det finns det en hel drös med roliga kurser man kan läsa för att göra utbildningen och studietiden ännu mer givande. Örebro Universitet är ett ungt universitet men har ändå ett rikt studentliv och det finns något för alla.

 

Jag kan ärligt säga att när jag satt där och skulle bestämma vad jag skulle göra med min framtid var det något i mig som sa att teaterpedagogprogrammet var värt ett försök. Och de tre år jag har spenderat här har varit några av de bästa i mitt liv. Jag hade ingen aning om vad Örebro var för en stad, hur universitetet skulle vara eller ens hur jag skulle få tag i en lägenhet. Men när jag väl klev av tolvans buss (som inte finns längre) vid Studentgatan och letade mig fram över campus för att bli bländad av Musikhögskolans enorma fönster, då visste jag att jag hade hittat rätt. Alla de förväntningar jag hade på universitetet, lärare, studentkamrater och så vidare… ja, de överträffades med hästlängder. Här har jag inte bara fått en utbildning för livet, jag har även fått vänner, kollegor och kontakter.

 

 

Visst finns det mycket som kan göras bättre, men det är också det som är tjusningen med programmet och universitetet. Den tradition som finns är så pass ny att det fortfarande går att förändra. När jag började 2008 trodde jag att jag skulle vara klar och tillbaka i Göteborg för ett år sedan. Men istället sitter jag här nu och läser ytterligare en kurs i Teater Drama (III).

 

Har du inte bestämt dig för vad du vill göra, så kan du ju alltid söka och göra antagningsprovet. Jag kan nästan lova att du kommer vilja börja på teaterpedagogprogrammet! Har du frågor, så får du gärna ställa dem här.

01:09 Nu blir det sängen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0