Rädd, oh, så rädd

2010-09-19 – 01.05 – Söndag

Om ett par timmar ska jag gå till valstugan och göra min plikt som svensk medborgare. (Klicka här för ett litet skratt)

 

Åh, snälla. Jag har varit duktig, så duktig! I över ett halvår har jag försökt bli en bättre dålig förlorare, jag har lärt mig att glädjas åt andras vinster och vara mindre bitter åt mina förluster. Men snälla, snälla. Jag vinner så sällan. Snälla, låt mig vinna idag. Det är inte mycket jag kräver. Jag vill bara inte vakna upp på måndag och vara rädd. Snälla, låt min önskan bli hörd. Jag vill inte vara rädd på måndag, eller tisdag, eller nästa vecka eller någon annan dag heller för den delen. Men idag, och igår, och hela veckan har jag varit livrädd. Och jag kommer vara ännu mer rädd imorgon.

01.09 Åh, vad jag blir bra i tv eller hur,

jag är som gjord för tv-bildens form

Jag kan säga svåra ord som konjunktur

och jag tar ändå tittarna med storm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0