Rocktober!

2010-10-07 – 21.55 – Onsdag

Då var det oktober då. Härliga, sköna oktober. Full med sina fallande löv och färger! Jag blir riktigt lycklig av att se löven i alla dess färger när de virvlar omkring efter vindens fart och färd. Jag blir också riktigt lycklig av att jag har börjat träna och på riktigt gå ner i vikt. Inte sådant där fånigt ”ställa sig på vågen och glädjas åt att man har gått ner ett hekto, äta godis, och sen gå upp ett kilo”. Utan faktiskt på riktigt tappa vikt. Och midjemått. Något kilo och någon centimeter är det vad det rör sig om, men än finns det mycket fläsk som ska bort, innan jag har de där 90-60-90 måtten alla pratar om.. Eller är det 110-70-80 det är numera? Stora bröst, minimal midja och små höfter? Jag vet inte.. Jag är mer ute efter att få en starkare och smidigare kropp. För tillfället gör det dock bara ont. Ont i leder och muskler som inte är vana vid att träna på det här sättet :P Första gången blev det cardio medel (fast jag och Kajsa hade trott vi skulle på Happy Moves :P). Andra gången blev det core och styrka. I tisdags blev det cardio box intensiv med styrka och idag vanlig cardio box. På tisdag ska vi kanske prova zumba. Det ska tydligen vara den nya innegrejen. De har alltid fullt på sina pass. Men oavsett vad vi kör på tisdag så måste jag köpa ett nytt träningskort, eftersom mitt provapåkort är slut nu (det skulle varit slut efter tre gånger, men jag kom sent till ett av passen så tränaren glömde kolla mitt kort :P). Vilket gör att min budget verkligen kommer halta de kommande veckorna... råkade ju köpa mig ett Wii för ett par dagar sen. Eller en vecka är det. Idag. Såatte... Men jag har riktigt kul åt att träna hemma också, på Wii Sports och Sports Resort :D

 

Egentligen har jag inte så mycket att säga just nu. Mer än att jag har en massa uppgifter kvar att göra. Trots att jag redan har gjort ett par av dem... Menmen, jag har hoppet uppe än så länge. Dessutom har jag hittat en ny favoritkomiker. Eller, det är ett gäng komiker faktiskt. De tillhör samma grupp. Men vad de heter, det tänker jag då inte säga. Det räcker med att de figurerar i pressen hela tiden....

22:12 Vissa människor förstår man inte hur de har klarat sig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0