Tjärlek

2010-12-05 – 13.41 – Söndag

Det har som sagt varit en lat helg. Men! Idag gick jag faktiskt ner till campus för att lämna tillbaka en bok, som annars skulle blivit försenad, och efter att ha haft biblioteksräkningar på över 300kr den här terminen, så är jag inte så sugen på att ens betala en krona till. På grund av min egen lathet, liksom. Snart ska jag gå ner till AK och Martin och bygga pepparkakor. Förhoppningsvis går det bättre att göra det i år än förra året… då vi mest åt upp pepparkakorna, eller i alla fall de bitar som skulle blivit husdelar. De andra kakorna kunde man ju äta ändå :P Och som avslutning på denna vecka får ni här dagens tema (kärlek);

 

Day 05 – Your definition of love
Vad kärlek är… att älska någon eller något. Jag älskar min familj, mina vänner, min Kim, min Katt, min utbildning. Men kärlek är inte lätt. Min katt och jag älskar varandra utan problem. Han är mitt allt. Jag älskar mina föräldrar, men som jag har nämnt tidigare är jag inte helt på samma planet som dem alltid, och det gör det svårt för mig att helt och fullt älska dem – men jag försöker.

 

Jag kommer seriöst inte ihåg när det här var... o_O (071214)

 

Kärlek är också något som kan komma och gå. Det kan vara en lätt förälskelse, som går över på bara någon dag. Det kan vara en kärlek, där förälskelsen går över, men man fortsätter vara kär. En sådan går inte över på veckor, men det är något man minns. Sen kommer den stora kärleken. Den Stora Kärleken. Den där som inte går över, ens om man försöker. Själv har jag drabbats av alla de där. Som tur är har Den Stora Kärleken drabbat mig sist. Annars hade jag varit väldigt ledsen. Men samtidigt vill jag tro att jag har drabbats av den förut. I mina tidigare förhållanden har jag trott att ”this is it”, men sen har jag insett att det kanske bara var en förälskelse.

 

Kim var jag förälskad i de första två åren vi var tillsammans. Nu har det lugnat sig lite, vi har ändå varit tillsammans i fyra och ett halvt år. Nästan fem. Det är inte att kärleken har gått över, det är snarare att den har fördjupats och liksom etsats sig fast i hjärta, själ och hjärna. Man brukar säga att man får sitt hjärta krossat, när en kärlek tar slut. Men den här kärleken till Kim har lagat mitt trasiga hjärta, plåstrat om mina sår, och trots att det är fullt med ärr, så började de blekna och jag kan för mitt inre bara tänka på en sak när jag föreställer mig mitt hjärta. Min Kim. Och runt hjärtat snurrar allt det där andra. Familj, Akuma, vänner osv.

13:33 You know I can’t smile without you


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0