Irritation

2010-12-14 – 19.51 – Tisdag

Okej, så jag har inte haft världens bästa dag idag. Den började ganska jättekast med att våra grannar, dvs. inte AK och Martin utan de som bor överallt förutom hos dem, har fått för sig att börja springa i trapphusen och slå i dörrar och så. Och det är väl okej, men inte när klockan är tolv. På natten. Särskilt inte om man ska försöka sova för att komma upp tidigt dagen därpå. Så, som sagt. Det började jättekast när jag gick och la mig halv elva och kan inte somna ordentligt eftersom det slår och ekar i väggarna. När jag väl har somnat ringer Kim vid halv tolv, för att tala om att han var ute och firade att han lämnat in en tenta (i tid) och för att fråga när hans sista buss gick. Efter det försökte jag somna om igen, men se ovan problem. När jag väl somnat, och faktiskt sovit någon timme eller så, så ringer han igen, denna gång för att säga att han är på väg hem. Återigen samma saga som ovan. Jag får väl delvis skylla mig själv som sagt att jag vill att han ska ringa när han är ute och slår runt, så jag vet om han gör något dumt – men han kan å sin sida vara lite eftertänksam...

 

När jag väl somnat och fått sovit några timmar var det dags att gå upp. Hade planerat att få sova åtta timmar, men det blev nog snarare sex icke sammanlänkade timmar. And it made me a cranky beatch today. Tiden rann ifrån mig under mina morgonrutiner (att SVTPlay inte ville visa julkalendern hjälpte inte direkt att göra mig gladare) och jag fick snabbt plocka ner mina grejer i väskan och slänga ihop en lunchlåda. Då upptäcker jag att det jag tänkt göra som lunchlåda inte går, eftersom Linnéa hade ätit nästan all kyckling. Så det blev en liten filé, massor av ris, majs och svamp istället.

 

Efter det sprang jag ner till AK för att ta sällskap med henne. Precis när vi kommit ut upptäcker jag att den tredje knappen på min rock har lossnat, och strax därpå tappar jag mina vantar. Trött och stressad närmar vi oss campus när AK också inser att hon gjort misstag i morse och tagit fel väska. Hon har varken snus eller pengar, och jag tänkte ”bättre en cranky beatch än två”, så vi svängde förbi Pressbyrån och fixade det.

 

Två av mina presenter från LF

"Börja med skolan, så löser sig resten"

"Låt inte barnen betala krisen!"

 

Som tur var blev vi inte jättejätteförsenade, och eftersom vi var en man kort för massagedelen i uppvärmningen, tog Åsa, läraren, hand om mig, när hon fick veta att jag var irriterad. Och det är jag väldigt glad för. Jag tror inte jag hade orkat med att någon annan tog på mig just då. Jag var så irriterad bara av att folk tittade på mig, men massagen hjälpte. Och förhoppningsvis lät jag inte alltför mycket gå ut över någon annan.

 

On a happier note fick jag lite julklappar av Lärarförbundet. Jag blev nästan irriterad i början, för de räckte över massa nothäften till oss, men när vi sa att vi inte var musiklärare utan teaterpedagoger visste de vilka vi var. Och det kändes faktiskt väldigt bra, att veta att programmet börjat sätta sin prägel och att annat folk än bara de som har med programmet att göra känner till oss :)

 

Day 14 – What you wore today
Åh, igen. Jag inledde dagen med min fina lila morgonrock. Vid själva påklädandet blev det svarta jeans, gråa sockor, svart linne, rutig skjorta, ett Elvisbälte som jag fått låna av AK samt ett par kedjor runt höfterna. Ute i kylan tog jag på mig en extra tröja, skinnrock, Fishermans friends-mössa, rosasvart halsduk (I love!), vita fluffiga vantar och mina nya träningsskor (eftersom mina vinterskor är typ kaputt *hinthint-nudgenudge*). Hade jag haft lite mer tid att tänka imorse hade jag slängt ner ett par träningsbyxor också, eller tagit på mig dem under jeansen, så hade jag sluppit frysa.

20:25 *tittar på Operation skönhet*


Kommentarer
Postat av: lisa

åh skjortan ser finfin ut syster!! :D

2010-12-14 @ 23:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0