Ett minne...

2010-12-17 – 18.51 – Fredag

Nu är jag i Göteborg, i Kims nya rum :) Vi har varit och handlat lite mat och gjort pasta, ost- och skinksås. Nu ska vi strax iväg på julpub :D

 

Day 17 – Your favourite memory
Oh, vilket svårt val. Jag har så många minnen att välja mellan. Kanske fler än vad jag borde ha, menar en del (typ min familj). Ett av mina favoritminnen med Kim är framförallt när vi träffades första gången, ett annat när vi badade nakna i Fiskebäck ;) Ett annat favoritminne delar jag med Bäta. Där satt jag och frös, och så hör man ”här kommer hon!” och det enda man ser är ett yrväder av grön mantel och hysteriskt lysande ögon som skriker ”JAG KAN INTE STANNA!”. I nästa sekund ligger man på skridskoisen och har detta yrväder över sig. Ja, det var så det gick till första gången vi träffades IRL. Det hände på Jul på Liseberg 2003. Ett tredje minne handlar om första gången jag fick träffa Lilja, knappt en vecka gammal. Många första-gången-minnen här. Men det är å andra sidan sådana som lätt fastnar :) Ett fjärde minne som nog för alltid kommer finnas kvar är första gången i Angereds bamba. Jag tog min mat, hade min bok, gick och satte mig för mig själv, så där som jag gjort i nio års tid (mer eller mindre). Plötsligt satt jag inte själv längre och kunde inte läsa min bok, eftersom jag var upptagen med att diskutera den med mina klasskompisar. Näst intill klassvänner. Den känslan, att veta att de inte satte sig hos mig för att vara elaka, utan satte sig vid samma bord som mig för att de faktiskt ville lära känna mig, den känslan kommer jag aldrig glömma. Och jag kommer aldrig glömma vad Angered gjort för mig.

19:05 Många fina minnen, som snart överglänser de dåliga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0