Nollning

2010-08-27 – 17.53 – Fredag

Då var det dags att åka hem igen då. Jag flänger värre än en stucken bäver :P Nej, men snart fyller Lilja år, och det får man ju inte missa :) Den här veckan har varit väldigt rolig faktiskt. I måndags var det möte med alla faddrarna, då pimpade vi våra tröjor. I år är de rosa. Riktigt magenta-rosa :D I tisdags hade vi möte igen för att prata om det vi inte pratade om i måndags, dvs. vi fick ta all information då om de kommande veckornas nollnings-schema. Så kom onsdagen, som började med att vi spred ut oss över i stort sett hela campus för att samla in de nollor som inte visste vart vi skulle samlas. Från början skulle vi vara i Hörsal L3, men tydligen hade taket rasat in där, så vi blev tilldelade en annan sal... tillslut hamnade vi i Hörsal L2, och för att få dit alla nollorna (eller nya studenter som det rent formellt heter) så spred vi ut oss och slussade dem i rätt riktning. Sen fick de se på en direktsändning av introduktionen från... *dun-dun-dun* biblioteksaulan – där alla andra nollor fick vara :P Efter mycket information, som ingen nolla någonsin kommer förstå ett jota av, så fick vi äntligen presentera oss och delade in dem i nollegrupper. Jag och Fiffi fick ha en grupp ihop ^__^ Därefter bar det av på rundvandring runt campus, där de fick ännu mer information om själva campus. Men de hade ju oss faddrar att fråga, så förhoppningsvis förstod de lite mer än det som rektorn hade pratat om :P Efter en kort lunch skyfflade vi in nollorna i Konsertsalen på Musikhögskolan där de återigen fick höra samma information som de hade fått under direktsändningen... Sen fick vi presentera oss igen och därefter tog vi dem på en vandring runt i Musikhögskolan. De stackars teaterpedagogerna fick gå en snabbrunda med Karin för att hinna med sin extra introduktion med Jens. Medan nollorna fick några timmars vila för att bearbeta alla nya intryck åkte jag och några av de andra faddrarna till ÖoB för att inhandla lite förnödigheter för kvällens registreringsfest – som blev väldigt lyckad. Mycket spel och sång och prat och alla var glada [Molgan: även Frodo var glad].

 

Torsdag förmiddag innebar en liten träff med teaterpedagogerna, för mig, Linnéa, Kajsa och AK. De verkar vara en väldigt trevlig bunt och jag hoppas vi kommer se mycket av dem i höst – och till våren. Det blir ju lite svårt att se de som går andra året eftersom de håller till i Forumhuset mest. Men har man väl sett någon en gång och pratat med henom, så har man ju alltid möjligheten att prata med henom en gång till :) Senare på eftermiddagen träffades min och Aks grupp på Brickebergs pizzeria för att umgås lite, äta lite och hitta på ett gruppnamn och hejjarramsor. Därefter bar det av ner till Musikhögskolan igen för att leka lekar och allmänt umgås ihop som en enda stor kycklingfamilj. Det är tur att man är teaterpedagog och duktig på att improvisera och känna av grupper, för de övningar jag och AK hade planerat... Ja, det var tur att vi hade en planering så vi kunde kasta den åt sidan :D Är det något jag har lärt mig av alla de år jag har sysslat med teater, så är det att man bör ha en planering, men inte vara rädd att strunta i den, eller ändra på den. Och det ska man inte vara rädd för heller.

 

Idag är det egentligen Färgfest på Coren, men jag kommer ha lite svårt att vara med där, eftersom jag sitter på tåget nu :P Men jag får hoppas att de har kul ändå, utan mig. Imorgon är det tv-/spelkväll som gäller för nollorna, och på sätt och vis mig också. Fast först ska jag fira Lilja. Sen blir det tv-spel med Kim och folk. På söndag, innan jag åker hem, ska mormor firas lite, och sen bär det av hemåt igen. Hinner precis komma till resecentrum när utomhusbion kör igång på campus. Men på måndag, kommer jag förmodligen att hinna vara med en stund på Fångarna på Musikhögskolan... men jag vet inte. Risken är stor att jag är upptagen med min första föreläsning då, i Sagans Förtrollade Värld. På tisdag börjar Rytmik I 7,5hp och på onsdag blir det både Genus i Skolan och Medeltidens Materiella Kultur. Inte förrän den 20e september börjar Teater Drama III. Men jag tror ändå jag kommer klara mig på 45hp på en termin. Eller vad tror ni? :P

18:28 Gul bil!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0