Del I av uppsatsen klar

2009-05-28 – 13.33 – Torsdag

Så vart det över. De senaste veckorna har spenderats i ett litet grupprum på skolan för att skriva uppsatsen. Nu är den klar. Nu väntar bara opponering och omskrivning. Men just nu är det Göteborg som gäller. Jag har ju en lillasyster som skall firas för att hon tar studenten imorgon :)

   Igår var vi ute och partajade för att skrivandet var över. Jag tror jag har hittat en ny favoritkrog. I alla fall till utseendet. Priserna vet jag inte om jag håller med om dock. Stallyktan. Väldigt mysig liten krog. Jag är dock glad att jag inte festade till frukost som de andra tydligen skulle göra. Det känns lite… Inte min grej idag i alla fall :P

 

Om det är någon som vill läsa uppsatsen så kommer jag och AK antagligen lägga upp den på uppsats.se när den är färdigskriven. Vi kommer skicka ut den till skolorna vi har intervjuat och kanske till och med till högre instanser. Eller så skriver vi en ännu bättre uppsats under c-kursen. Då får vi också chans att fördjupa oss ännu mer.

   Det är lite stört att den här uppsatskursen bara är 7,5hp. Den startade i början av terminen och vi har samlat in information och gjort intervjuer samtidigt som vi läst de andra kurserna. Det gör en lite irriterad när lärare på andra delkurser, som inte har koll, sitter och försvarar sig själva med att deras delkurs är en heltidskurs. Ja. Det kanske den är. Men nu råkar det vara så att vi har läst två delkurser samtidigt. Och samma visa var det i höstas. Är det meningen att man ska läsa uppemot 300% för att få godkänt på en kurs?

 

För övrigt är det väldigt underligt vilka känslor det här hektiska arbetet har framkallat. För nån vecka sen drömde jag att Svenska skrivregler, en bok som vi använt oss väldigt mycket av i uppsatsarbetet, försvann. Det var en riktig mardröm. Häromdagen drömde jag om mitt ex, att jag fortfarande ville umgås med henne. Jag har också drömt att Kim har gjort slut med mig…

   Jag tror också mina panikattacker är orsakade av uppsatsstressen. Just nu känns det som om jag skulle kunna börja gråta när som helst, men det antagligen för att stressen är borta. För att jag sitter på ett tåg och inte i ett litet grupprum.

   Jag skulle behöva en ordentlig, riktig massage av en ordentlig, riktig massör. Jag har hittat knutor på min egen rygg, axlar och nacke som är så hårda att man skulle kunna tro att det är stenar som lagt sig under huden på mig.

   På tal om hud och konstigheter, har jag berättat att jag är klantig? Eller ja, det är väl något som alla vet som känner mig. Jag har inte äggskal i hjärnan för inte, liksom :P Skämt å sidor. I förrgår kom jag ut ur duschen, skulle gå och lägga mig. Plötsligt smärtar det till något fruktansvärt i foten. Ni vet den där känslan av att trampa på en legobit. En liten legobit. En vass, liten, dum och jobbig liten legobit. Ungefär så kändes det. Enda skillnaden är att man oftast inte börjar blöda av att trampa på legobitar. Men det gjorde jag. Och jag har inte ens något lego i vare sig mitt rum eller resten av lägenheten. Jag misstänker att det var min bh som gick till mottattack mot mig efter att jag slängt in den på rummet innan jag hoppade in i duschen. Den såg sin chans och tog den och attackerade med full styrka mot min intet ont anade häl. Blodet sprutade! Nej, kanske inte riktigt. Men nästan. Det kom mycket blod i alla fall.

   Så nu är jag invalid. Kan inte gå ordentligt, och när jag stödjer mig på tårna får jag ont i dem istället. Allt går emot mig :P Men, jag är nog glad ändå att när jag faktiskt skadar mig så är det inte så hemskt som det kunnat vara. Alla gånger som man slått i huvudet hade kunnat sluta riktigt illa. När jag skar mig i fingret hade jag kanske behövt åka till sjukhuset för att sy. Det värsta som någonsin har hänt mig, om man räknar fysiska skador, var väl när jag var liten och bröt armen. Och det kommer jag inte ens ihåg :P

13:56

 

20:36

Just det. Det ryktas om att en viss lärare skall bli ersatt. And I is veeeery happy about that!

It’s great to be a nerd! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0