Home - Sweet Home

2009-06-09 – 12.56 – Tisdag

Oj, vad emotionell jag blev på bussen. Eller egentligen inte så jättemycket, men lite. Satt och lyssnade på Rockklassiker när de började spela Mama I’m Coming Home. Det är min hemmalåt. Det var precis så jag tänkte förra veckan när jag visste att jag skulle få åka hem den här veckan. Men jag trodde aldrig att jag skulle få åka hem redan idag. Erratalistan såg så hemsk och lång ut, för att inte tala om pappret vi fick från vår examinator och alla fel vi själva upptäckte. Men det gick som smort. Det var över på några timmar. Igår beställde jag en sista-minuten-biljett och sparade nästan 100kr på det, istället för att köpa en vanlig biljett.

Så, det blev till att packa väldigt hastigt och lustigt. Jag har säkert glömt mer än hälften av sakerna jag ville ha med mig. Precis just nu kom jag på att jag skulle haft med mig ett par shorts till… Jaja. Linnéa åker ner på lördag :P

På Resecentrum fick jag en positiv överraskning. Emilie skulle åka med samma tåg som jag, så vi har nu suttit och pratat i ett par timmar. Nyss klev hon av. Skönt att få prata av sig. Bara prata bajs liksom :)

Mindre än en timme kvar, men det är en dryg timme, sen får jag pussa på Kim igen :D

13:07 It seems to me, you could’ve been a better friend to me

 

~ * ~

 

2009-06-11 – 10.45 – Dag

Snart ska jag åka till jobbet. Jeppjepp, mamma fixar ;P Det var lite snurr, men det redde ut sig så nu har jag fått jobb. Inte jättemånga timmar, men det är lite. Och då har jag något att göra medan jag läser lite. Jupp, har tänkt läsa lite litteratur till nästa kurs. Tror det kan vara riktigt smidigt. Särskilt om mamma redan har några av böckerna. Kims föräldrar kanske också har några. Det är helt underbart att nästan alla är eller ska bli lärare av olika slag. Jag, mamma, Kim och hans föräldrar, både hela och halva :P

Till helgen är det massa hemligt på gång. Kommer bli trevligt, hoppas jag. Ser fram emot varma sommardagar så man kan ligga ute i solen och läsa.

10:53 I sommarens soliga dagar…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0