Flyttstök

2011-06-05 – 02.42 – Söndag

Mitt rum börjar se riktigt kalt och ensligt ut. Tog ner nästan alla tavlor och sånt idag, så det ser ännu kalare ut. Alla lådor och skåp, förutom de i köket, är tömda och innehållet är till största delen omstuvade till flyttlådor. Det börjar kännas riktigt ordentligt den här flytten. Samtidigt som jag inte kan vänta så vill jag inte flytta och lämna det fina Örebro bakom mig.

 

Till på köpet har jag fått ont i ryggen och foten, vilket gör att det blir svårt med bärandet av lådor och kartonger. Det märkte jag idag när jag skulle hjälpa Saga att flytta. Det gick visserligen fort, men det kändes i både fot och rygg, fastän jag knaprat värktabletter i flera dagar. Egentligen borde jag gå till läkaren, eller i alla fall ringa sjukvårdsupplysningen… men jag vågar inte. Eller, jag har liksom ingen lust att få höra ”äh, det går över” och sen hosta upp pengar jag inte har för att jag har fått höra något jag själv kunnat gissa. Å andra sidan är jag lite orolig. Min kropp är ju rätt konstig.

 

Växelvis sjunger det i huvudet hemma, var ligger det nånstans och jag längtar hem, hem till min planet

02:53 T minus sex dagar och cirkus fyra timmar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0