Vecka 32

2011-08-09 – 22.26 – Tisdag

Sitter och väntar på att klockan ska gå så att Kim kan komma hem till mig. Gollum har underhållit mig med attackgos och jamande. Han vågar till och med hoppa upp i sängen numera. Han verkar förstå min sorg…

 

Akuma lämnade den här världen natten till söndag. Dennis gav mig och Kim skjuts ut till Hällesåker där vi begravde honom ett par timmar senare, under ett vackert träd vid Lindomeån. Det gör så ont att tänka på…

 

Det finns dock ljus i tillvaron som gör livet lite lättare. Att Kim bor hos mig under den här veckan, att Gollum kom in i mitt liv, att jag kommit in på alla kurser jag har sökt (teaterdidaktik, att skriva för scenen och kulturpedagogik), jag har blivit uppflyttad från andra till första reserv på teaterlärarutbildningen och jag har fått jobb på samma ställe jag jobbade på förra sommaren. De har varit väldigt förstående över situationen och jag kan börja jobba senast måndag. Dock funderar jag på att prova att jobba redan imorgon. Vi får se dock. Ska klappa mer på Gollum, det har hjälpt. Lite i alla fall. Är glad över alla fina kommentarer jag har fått.

22:51 Regn som faller från himmelen, skölj mig ren igen


Kommentarer
Postat av: laila

Åh, vad roligt att du står som första reserv till teaterlärarprogrammet...håller alla tummar och tår jag har för att du ska komma in. Hur går det på jobbet då? Kommit igång ännu? Är det några frågetecken inför resan nästa helg? Hör av dig i så fall, om inte jag har medel så kanske pappa har...

Kram // mamma

2011-08-13 @ 06:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0