.__.

2011-04-04 – 23.43 – Måndag

Det är måndag och jag saknar Kim. Har skrivit lite på uppsatsen, skrev ut den för att kunna ha den i olika perspektiv i handen. Jag och AK tog en sväng till affären och när jag kom hem började jag städa lägenheten. Det brukar sägas att en students lägenhet aldrig är så ren som inför en tenta. Men eftersom jag inte har inlämning än på ett tag hoppas jag att det kan fortsätta vara fint i lägenheten till dess att jag behöver stressa upp mig över annat. Jag har börjat söka nya lägenheter i Göteborg också. Förhoppningsvis får jag en söt liten sak som jag kan klara av hyran på. Måste säga upp den här snart. Två månaders uppsägningstid och ska vi flytta ut 15e så börjar det brinna i knutarna – nästa fredag måste vi kolla med Öbo. Om inte förr.

 

 

Jag har fått en soffa också! Saga köpte en massa soffor till It’s SÅ 2010 (Studenternas Årshögtid, som brukar avsluta nollningen här i stan) eftersom det var karneval och cirkustema (makes sense, yes) och behöll en av dem, med tillhörande fåtölj. Dock har hon ingen plats för soffan så jag erbjöd att den kunde få stå i min gigantiska lägenhet till dess hon själv kunde ta den. Men nu har jag fått den! :D Så, vad jag nu behöver införskaffa mig är egentligen bara en tv, sen har jag i princip det jag behöver. Ja, förutom köksbord och köksstolar då, men jag har inte ätit i köket på ett år (med undantag från en gång i förrförra veckan), så det ordnar sig nog. Jag har kastruller, stekpannor, bestick, glas, tallrikar, muggar och koppar till bedrövelse, likaså böcker, handdukar, lakan, kuddar, örngott och täckegott, filtar, hyllor och byråer, ett skrivbord med tillhörande skrivbordsstol, en tripptrapptrullstol, två nattduksbord, säng, ett glasbord och ett entertainmentsystem, Nintendo Entertainment System, Super Nintendo Entertainment Systen, N64, Nintendo Wii och PlayStation 2, en Guitar Hero gitarr… ja, jag har en hel del. Sen har jag ännu mer hos mamma.

00:01 Jag är ganska syked över att flytta snart! ^_^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0