Moment 23

2010-10-15 – 06.41 – Fredag

That’s right. Klockan är tjugo i sju och det är fredag morgon. Har knappast sovit... och när jag har gjort det har det varit med runtrullande och Metallica. Kanske är jag lite nervös inför helgen. Jag har ju liksom velat fylla 23 i över ett år. Det är lite roligt. 23 är ju liksom ingen ålder.

 

Men det är rätt kul att titta på morgon-tv. Särskilt när det är Nanny, som jag inte har sett på evigheter :D

06:49

~ * ~

 

2010-10-20 – 23.18 – Onsdag

Så, då har man fyllit år igen då. Fick en hel del skumma sms under lördagen. Det var jag inte beredd på, men å andra sidan misstänkte jag Beata mest hela tiden – jag menar, efter allt jag har gjort mot henne så :P

 

Men det var kul. I fredags morse hämtade jag Kim, som kom strax innan nio. Eftersom vi skulle besöka glasbanken så satte vi oss på McD och fördrev en timmes tid, innan vi gick vidare till glasbanken... Därefter gick vi till BK, eftersom Kim inte åt sig mätt på McD :P Tolv timmar senare hämtade jag upp Bäta. Lördagen spenderades till hälften på en buss genom Närke för att titta på en utgrävning av en medeltidsby, en annan by, samt en medeltida kyrka, som innehöll biblar från 1600-talet! Andra halvan av dagen – snarare kvällen – spenderades i pyjamas :D Pyjamasparty FTW! Någonstans slog det slint i mitt huvud, jag vet inte varför... så jag blev skickad i säng efter en panikattack... Men jag hade ändå riktigt trevligt under hela kvällen – det kanske var det? Att jag behövde balansera upp det lite, med hyperventilering och panikgråt? Ah, well, det gick ju bra. Kina, Johan och Bäta tog hand om mig. Och Kim snarkade och gav mig förkylning...

 

Ja, förkylningen ja. Han gick runt och klagade mer eller mindre hela helgen på hur förkyld han var. Då tycker jag att han kunde hålla den för sig själv och inte överföra den till mig :P Jag tror dock att jag kan ha varit extra mottaglig också eftersom jag halva veckan sov riktigt länge, och sen vände på dygnet och gick upp riktigt tidigt flera dagar i sträck. Samt att när vi inte satt på exkursionsbussen så gick vi omkring i ett frostigt, höstkyligt, men ändå soligt Närke... Men det blommade verkligen ut igår, när jag och Kajsa gick och tränade. Jag sa det redan under dagen att jag inte tänkte ge allt, eftersom jag inte kände mig helt pepp. Men när vi väl stod i lokalen och boxades på varandra så blev jag helt matt bara efter uppvärmningen. Så efter en timme gick vi, och skippade styrkedelen. Idag vaknade jag och var helt täppt i näsan och har haft feber hela dagen, mer eller mindre. Mådde lite bättre efter att jag åt glass på eftermiddagen, men det kan å andra sidan ha varit en sockerchock eller att värktabletten jag tog började verka :P Nu ligger jag mest och nyser och försöker att inte tänka. Ska bli lagom underhållande att försöka skriva ett case i helgen också – jag har ingen aning om hur det går till, eftersom jag missade den lektionen när de gick igenom det... och jag missade min chans att fråga om det idag, eftersom jag inte gick på någon av mina föreläsningar idag.

23:31 Pasta och pizza, baby!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0