Motivera mig

2010-11-11 – 00.02 – Torsdag

Så har ännu en vinter börjat sin gång över Närike. Det började snöa som en svärm bananflugor på speed i förrgår, tisdag. Och så vitt jag vet så snöar det fortfarande. Fast snarare som en ensam mygga.

 

Och jag har nog den argaste perioden för tillfället. Blir arg på mig själv, för det mesta. För att jag inte pluggar ordentligt. För att jag är dum och slänger bort pengar på skit. För att jag uppdaterar saker utan att veta vad de gör med min dator och hur det påverkar mitt liv. Som Windows Live Essentials. Det är ett jäkla skitpåhitt rent ut sagt. Den uppdaterade en massa saker på min dator utan att jag egentligen fick något att säga till om. Hur tusan skulle jag veta att Windows Live Essentials hade med Msn Messenger att göra, eller mitt favoritbildprogram? Nej. Skit-windows. Vad ni än gör, så uppdatera INTE till senaste versionen av Msn Messenger. För det första så tas hela charmen med chattprogam bort, i och med att man inte längre kan byta nickname efter behag, utan tvingas leva med att man faktiskt heter samma sak som man har angivit som FÖR- och EFTERNAMN på sin Hotmail-adress. Utöver det har de förstört 10 år av roliga och tuffa smileys. Jepp, hela smiley-arsenalen har de fått för sig att byta ut till någon tjock, ful äckelpeckel version som de mer eller mindre har kopierat från vilken ful Internetreklambanner som helst. Det enda jag såg som var något att kanske orka bry sig om, var att istället för olika chattfönster så har de gjort ett fönster med flikar för varje konversation man har igång. Men den lilla, lilla detaljen väger inte upp det faktum att jag INTE kunde byta mitt nickname. Eller tvingades se en tjock äckelpeck smiley som räckte ut tungan åt mig, nästan som om han höll på att svimma – till skillnad från den gamla lip-smileyn, som mer eller mindre varit mitt signum; den smileyn som i mungipan sticker ut tungan och på ett lurigt sätt vänder halva ansiktet bort från mig… GAH!

 

Vissa saker är inte värda att lägga så fruktansvärt mycket energi på. Men ibland måste jag göra det, för att få det ur mig. Så att jag kan gå vidare och lägga positiv energi på annat. Sagans förtrollande värld – VG. Medeltidens Materiella Kultur – streck än så länge… Genus i skolan – streck än så länge här med… Rytmik? Inte klar än. Inte heller Teaterns teoretiska praktik/metod eller Sceniskt karaktärsarbete. Men den sista ska jag jobba med imorgon… och genus. Sen får jag försöka göra MMK i helgen.

00:20 Jag har ingen motivation…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0